Socialinių gebėjimų ugdymas pradinėse klasėse bendradarbiaujant

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Socialinių gebėjimų ugdymas pradinėse klasėse bendradarbiaujant
In the Journal:
Filosofija. Sociologija [Philosophy. Sociology]. 2000, Nr. 1, p. 34-40
Keywords:
LT
Kaunas. Kauno kraštas (Kaunas region); Lietuva (Lithuania); Darbo organizavimas / Organisation of work; Socialinis ugdymas / Social education.
Summary / Abstract:

LTMokymosi bendradarbiaujant pagrindas - socialiniai gebėjimai, kurie lemia grupės sėkmę atliekant užduotis, diskutuojant, siekiant akademinių tikslų. Socialiniai gebėjimai pradinėse klasėse yra: sugebėti aiškiai išreikšti savo mintis, dėmesingai išklausyti, prisiimti atsakomybę sprendžiant užduotis, sutarti su kitais. Tačiau mokiniai neturi tokių gebėjimų. Juos lavinti galima pasitelkiant specialias lavinimo metodikas ir mokymosi bendradarbiaujant metodus. Straipsnyje pateikiami Vytauto Didžiojo universitete, Kauno miesto ir rajono mokyklų pradinėse klasėse vykdyto eksperimento rezultatai, susiję su socialinių gebėjimų pokyčiais. Tyrime dalyvavo 26 mokytojai ir 634 pradinių klasių moksleiviai. Mokymosi bendradarbiaujant metodais ištirti socialinių gebėjimų pokyčiai, mokinių poreikiai, mokinių požiūris ir mokymosi bendradarbiaujant vertinimas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Bendradarbiavimo vertinimas; Darbo grupės; Darbo grupės socialiniai gebėjimai; Mokymasis bendradarbiaujant; Poreikiai; Socialiniai gebėjimai; Taisyklės; Collaborative learning; Cooperation assessment; Needs; Rules; Social skills; Working Group.

ENSeeking to ensure successful and productive group work, it is necessary to develop social skills as an ability to behave adaptively and adequately. Six hundred thirty four primary school schoolchildren (7-11 years of age) from Kaunas city schools participated in the experiment. Having analysed the obtained findings presented in this article, we can conclude that during the process of cooperative learning schoolchildren's social skills changed: they learned how to understand each other, how to listen to and talk to their classmates, how to take care of one another. At the end of the research, the results improved, and schoolchildren started paying attention to certain norms of behaviour in the group, coherence, feelings of commonness, agreement to behave according to the rules created by themselves. This is one of the most important factors to achieve productivity in the social aspect. [From the publication]

ISSN:
0235-7186; 2424-4546
Related Publications:
Mokymasis grupėse ir asmenybės kaita / Margarita Teresevičienė, Genutė Gedvilienė. Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla, 2003. 178 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/12012
Updated:
2018-12-17 10:42:02
Metrics:
Views: 22    Downloads: 9
Export: