Vartotojų pritraukimo strategija: uostamisčio senamiesčio restorano atvejis

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vartotojų pritraukimo strategija: uostamisčio senamiesčio restorano atvejis
Alternative Title:
Strategy for attracting consumers: the case of the restaurant in the Old town of the port
In the Journal:
Verslo ir teisės aktualijos [Current issues of business and law], 2022, Nr. 2(3), p. 99-110
Summary / Abstract:

LTTema „Vartotojų pritraukimo strategija: uostamiesčio senamiesčio restorano atvejis“ yra viena aktualiausių Klaipėdos uostamiesčio verslo aplinkoje, nes ilgą laiką (kone dešimtmetį) pastebima tendencija, kad vartotojai įprastai senamiesčio Horeca verslą entuziastingai renkasi jam vos atvėrus duris, tačiau ilgainiui – po pusmečio ar metų – juos pritraukti ir išlaikyti tampa tikru iššūkiu. Vartotojų pritraukimas ir išlaikymas yra labai sudėtingas darbas itin konkurencingoje kavinių ir restoranų aplinkoje. Renkantis vartotojų pritraukimo strategiją restoranų savininkai turėtų pagalvoti apie vartotojų tipą, kurį nori pritraukti, savo prekės ženklo pozicionavimą, reklamos kanalus ir turimus išteklius. Tyrimo objektu nustatytas restorano vartotojų pritraukimo strategijos ir veiksmų planavimas. Atliktas mišrus tyrimo būdas (kiekybinis ir kokybinis metodas). Anot Kardelio (2017), šių dviejų tyrimo metodų taikymas, leidžia nagrinėjamą objektą ir tyrimo rezultatus vertinti skirtingais tyrimo būdais. Kiekybinis tyrimas – tyrimas, kuriuo siekiama pasitelkiant matavimus, skaičiavimus, paaiškinti gautus tyrimo rezultatus, interpretuoti dėsnius, reiškinius, žmonių ar jų grupių elgseną (Kardelis, 2017). Kokybinis tyrimas – tyrimas, kuriuo siekiama pasitelkiant tyrėjo mąstymo operacijų visumą, apibendrinti pagal sugrupuotus požymius surinktus duomenis (Kardelis, 2017). Siekiant tyrimo tikslo (parengti uostamiesčio senamiesčio šeimos restorano vartotojų pritraukimo strategiją) pasitelkti tokie tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, įmonės dokumentų analizė, anketinė apklausa ir statistinė duomenų analizė atlikta remiantis aprašomosios statistikos metodais.Tyrimo rezultatai: uostamiesčio senamiesčio šeimos restorano veiklos pranašumai: maisto kokybė, rūšinių vynų asortimentas, įtraukus meniu, personalo elgsena, nepriekaištingas įvaizdis ir reputacija, galimybė rengti asmenines (įmonės) šventes, kainų konkurencingumas, kokybės ir kainos santykis. Pagrindiniai restorano trūkumai: darbuotojams trūksta žinių apie rūšinių vynų kilmę, skonį ir gėrimo kultūrą, klientai pasigenda informacijos ir komunikacijos socialiniuose tinkluose apie renginius, naujienas, nėra programų, lojalumui stiprinti, nėra laisvės pasirinkti norimų patiekalų ingredientų. Siekiant pritraukti klientus, siūloma suteikti vartotojams galimybę gaminti patiems, vykdyti veiksmus, kurie orientuoti į malonią, organizuoti teminius renginius. Tyrimas konfidencialus. Atsižvelgiant į tyrime veikiančio verslo konkurencinį jautrumą, įmonės pavadinimas ir prekinis ženklas dėl diskretiškumo neatskleistas. Raktiniai žodžiai: vartotojų pritraukimas, vartotojų pritraukimo strategija, taktiniai veiksmai, šeimos restoranas, Horeca verslas.

ENotation The Strategy for Attracting Consumers to Old Town Restaurant is a business topic of the Port City Klaipeda. Relevance of the topic. Attracting and retaining consumers is a very difficult task in a highly competitive cafe and restaurant environment (also known as HORECA). When choosing a strategy to attract consumers, restaurant owners should consider the type of consumers they want to attract, their brand positioning, advertising channels, and available resources. The object of the research – the strategies for attracting restaurant customers and action planning. The aim of the research – prepare the strategy for attracting consumers to the family restaurant of the Port City Klaipeda (Lithuania). The methods of the research: scientific literature, company documents analysis, questionnaire survey and statistical data analysis. The results of the research: the advantages of the family City Port restaurant are: food quality, range of quality wines, inclusive menu, staff behaviour, impeccable image and reputation, possibility to organize personal (company) celebrations, price competitiveness, quality-price ratio. The main disadvantages of the restaurant: employees lack knowledge about the origin of wines, their taste and drinking culture, lack of information and communication on social networks about events, news, no programs to strengthen loyalty, no freedom to choose the ingredients of the desired dishes. To attract customers, it is suggested to give consumers the opportunity to produce themselves, to carry out activities that focus on pleasant, to organize themed events.Mani conclusions: based on the results of the empirical research, a strategy was developed to attract consumers to the Port City family restaurant. To attract customers, an event is organized. Promotional material is being prepared and shared on Facebook on the restaurant page. When organizing an event, a space is prepared for customers where they will be able to cook and eat. Clients participating in the event participate in the formation of dialogue, they play a supportive role, their activities are authentic and relevant. During this event, consumers are also given a unique experience, their consumption acquires meaning, and they are provided with psychological security. Regarding the competitive sensitivity of the business operating, the brand of the company has not been disclosed for reasons of discretion. Key words: consumer attraction, consumer attraction strategy, tactical actions, family restaurant, Horeca business.

ISSN:
1822-9530; 2029-574X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/116782
Updated:
2025-07-27 15:55:01
Metrics:
Views: 4
Export: