LTInovacijos yra esminis verslo sėkmės elementas, ypač šiuolaikiniame sparčiai besikeičiančiame pasaulyje. Dėl nuolatinės technologijų, vartotojų pageidavimų ir rinkos tendencijų kaitos įmonėms labai svarbu išlikti konkurencingoms, todėl būtina diegti inovacijas. Inovacijų nauda gali būti didelė - nuo didesnio pelningumo ir rinkos dalies iki didesnio klientų pasitenkinimo ir lojalumo. Straipsnyje remiantis moksline literatūra aptariama inovacijos sąvoka ir skirtingos inovacijos rūšys bei apibūdinami inovacijų diegimo proceso etapai, nagrinėjant įvairių autorių siūlomus modelius. Taip pat pristatoma atlikto tyrimo situacijos analizė apie taikomas inovacijas Druskininkų ir Birštono sveikatingumo ir SPA įmonėse. Kokybinio tyrimo rezultatai su sveikatingumo srities ekspertais parodė, kaip įmonės supranta inovacijas, kokios inovacijų taikymo priežastys, koks jų diegimo procesas bei kaip dažnai jos diegiamos, kokie yra inovacijų taikymo trukdžiai bei komunikacijos svarba taikant inovacijas. Atsižvelgus į gautus tyrimo rezultatus pateikti pasiūlymai inovacijų taikymo tobulinimui sveikatingumo ir SPA įmonėms Birštono ir Druskininkų kurortuose. Raktiniai žodžiai: inovacija, inovacijos sveikatingumo ir SPA įmonėse, sveikatingumo paslaugos, inovacijų taikymas.
ENInnovation is an essential element of business success, especially in today's fast-changing world. Constant changes in technology, consumer preferences and market trends make it essential for businesses to remain competitive and therefore to innovate. The benefits of innovation can range from increased profitability and market share to improved customer satisfaction and loyalty. This paper based on academic literature discusses the concept of innovation and the different types of innovation, and describes the stages of the innovation process by examining the models proposed by different authors. The presentation of the case study revealed insights into the innovations applied in the Druskininkai and Birštonas wellness and spa companies. The results of the qualitative research with experts in the field of wellness showed how companies perceive innovation, what are the reasons for applying innovation, what is the process of its implementation and how often it is applied, what are the barriers to applying innovation and the importance of communication in the application of innovation. Based on the results of the study, suggestions for improving the application of innovation in wellness and spa companies in Birštonas and Druskininkai resorts are presented. Keywords: innovation, innovation in wellness and spa companies, wellness services, innovation application.