Komunikacinio proceso su klientais tobulinimas sveikatos centre "Energetikas"

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Komunikacinio proceso su klientais tobulinimas sveikatos centre "Energetikas"
Alternative Title:
Improvement of the communication process with clients in the health centre "Energetikas"
Summary / Abstract:

LTKlientų pasitenkinimas yra rezultatas, kuriuo įvertinama suteikiamų paslaugų vertė ir atitiktis klientų poreikiams. Viena šio proceso dalių yra komunikacijos su klientais palaikymas ir informacijos apie teikiamas paslaugas suteikimas. Įvairiuose informacijos šaltiniuose galima surasti informaciją apie dominančias procedūras ir paslaugų produktus, tačiau ne visuomet gaunama pakankamai informacijos apie SPA paslaugų naudą klientų sveikatai. Tyrimo objektas – komunikacijos procesas su klientais sveikatos centre „Energetikas“. Straipsnyje nagrinėjama mokslinė problema – ieškoma sprendimų, siekiant patobulinti komunikacinį procesą su klientais sveikatos centre „Energetikas“. Tyrime vertinamos stipriosios ir silpnosios komunikacijos proceso palaikymo su klientais pusės. Sveikatos centre „Energetikas“ komunikacijos procesas yra padalytas į dvi dalis: svečių aptarnavimo ir klientų informavimo. Paslaugų teikimo padalinys turi užduotį pasitikti svečius, teikti paslaugas pagal svečių poreikius ir suteikti tiesioginę informaciją apie procedūras. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, anketinė apklausa. Raktiniai žodžiai: išorinė komunikacija, skaitmeninė rinkodara, SPA paslaugos, paslaugų vertė.

ENCustomer satisfaction is an outcome that measures the value of the services provided and the relevance to customer needs. The process of communication with customers provides information about the services. Information on treatments and service products of interest can be found in a variety of information sources, but there is not always enough information on the health benefits of spa services for clients. The object of the study is the communication process with clients in the health centre “Energetikas”. The scientific problem addressed in the paper is the search for solutions to improve the communication process with clients in the health centre “Energetikas”. Research methods: scientific literature analysis, questionnaire survey. Health Centre “Energetikas” needs to improve the external communication with clients, providing information on services and other conditions, as (70%) of respondents agreed that these solutions are relevant. The main channels for ordering services are discount/gift pages (noriu.lt; beta.lt; geradovana.lt), which offer a discount on the purchase of the service package. Social networks are the main channel for disseminating information and attention should be paid to updating the content regularly. Health Centre “Energetikas “ must listen to the needs of its customers. It is essential to create a unique, personal, engaging experience throughout the customer's communication with the health centre. For new potential clients, promotional offers to try new treatments and discounts for family visits are relevant. It is important to maintain active Instagram and Facebook pages, which allow easy communication with the customer. Social media and web portals remain important for brand awareness and increasing sales of services.

ISSN:
2538-7669
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/116005
Updated:
2025-06-30 20:17:04
Metrics:
Views: 2
Export: