LTSlauga – tai ne tik procedūrų atlikimas, bet ir gebėjimas įsiklausyti, bendradarbiauti su sveikatos priežiūros specialistais bei priimti bendrą sprendimą paciento sveikatos būklei gerinti. Slaugytojo darbas yra sunkus tiek fiziškai, tiek emociškai, nes susiduriama su įvairiomis emocijomis – pykčiu, depresija, nerimu, džiaugsmu ir dėkingumu. Slaugytojų empatiškumas priklauso nuo įgimtų ir įgytų veiksnių. Empatijos jausmas slaugoje išreiškiamas ne tik tiesioginiame bendravime su pacientu, tačiau ir bendravime su jų artimaisiais, gebėjime empatiškai bendrauti ir suprasti jų poreikius, nerimą, pavyzdžiui, naujagimių intensyvios terapijos skyriuje. Esant aukštam empatiškumo lygiui, gerėja slaugytojų bendravimo kokybė su pacientais, lengviau įvertinti esamą paciento sveikatos būklę ir bendrauti atliekamų procedūrų metu lyginant su žemu empatijos jausmu pasižyminčiais tyrimo dalyviais (Meižytė, 2022). Tyrimo problema – koks bendrosios praktikos slaugą studijuojančių studentų požiūris į empatiją. Tyrimo metodika: vykdytas kiekybinis tyrimas. Apklausai buvo naudojama adaptuota Jefferson'o empatijos skalė (JSPE) bendrąja versija (Hojat, 2016). Tyrime dalyvavo 119 bendrosios praktikos slaugą studijuojantys studentai (N = 119; iš jų n1 = 55 antro kurso studentai, n2 = 64 ketvirto kurso studentai). Kiekvienas respondentas buvo apklaustas individualiai, todėl grįžtamasis ryšys buvo gautas 100 proc. tikslumu.Tyrimo rezultatai: Remiantis gautais apklausos rezultatais galima teigti, kad bendravimas su pacientu padeda vertinti paciento būklę, užmegzti gerą ryšį, atjausti, mokyti pacientą. Studentų teigimu, kūno kalbos supratimas yra toks pat svarbus kaip ir žodinis bendravimas. Tyrimas atskleidė, kad dauguma BPS II ir IV kursų studentų sutinka su teiginiu, kad empatija garantuoja slaugytojo veiklos sėkmę. Slaugytojų humoro jausmas padeda pasiekti geresnių gydymo rezultatų. Nustatyta, kad atsiribojus nuo "emociškai“ sunkių pacientų: geriau susikoncentruojama, geriau išnaudojamas darbo laikas ir liekama nešališkais. Raktiniai žodžiai: empatija, slaugos studentai, studentų požiūris.
ENNursing is not only the performance of procedures, but also the ability to listen, cooperate with healthcare professionals and make a joint decision to improve the patients’ health. The job of a nurse is both physically and emotionally demanding, dealing with a range of emotions such as anger, depression, anxiety, joy and gratitude. To understand other people, we must be able to empathize. Nurse’s empathy depends on innate and acquired factors. The empathy in nursing is expressed not only in direct communication with the patient, but also in interactions with their relatives, specifically in the ability to empathically communicate and understand their needs and concerns, for example, in the neonatal intensive care unit. With a high level of empathy, the quality of nurses' communication with patients improves, it becomes easier to assess the patient's current state of health and to communicate during the performed procedures as compared to research participants with a low sense of empathy (Meižytė K,2022) Research problem - what is the attitude of general nursing students towards empathy? Research methodology: a quantitative study was carried out. The general version of the adapted Jefferson Scale of Psychological Empathy (JSPE) was used for the survey (Hojat, 2016). 119 students studying general nursing participated in the study (N = 119; among them n1 = 55 second-year students, n2 = 64 fourth-year students).Each respondent was interviewed individually with 100% response rate. Research results: Based on the results of the survey, it can be said that communication with the patient helps to assess the patient's condition, establish a good relationship, empathise , and teach the patient. According to students, understanding body language is just as important as verbal communication. The study revealed that the majority of the respondents agree with the statement that empathy guarantees the success of a nurse. Nurses' sense of humor helps achieve better treatment outcomes. It has also been established that distancing oneself from "emotionally" difficult patients improves concentration, makes better use of working time and maintains impartiality. Keywords: empathy, nursing students, student attitudes.