Lietuvos atvykstamojo turizmo iššūkiai ir perspektyvos

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Lietuvos atvykstamojo turizmo iššūkiai ir perspektyvos
Alternative Title:
Challenges and prospects for inbound tourism in Lithuania
In the Journal:
Subject Category:
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje apžvelgiama tarptautinio turizmo plėtra. Pristatoma dabartinė Lietuvos turizmo administravimo struktūra, analizuojamos pagrindinės Lietuvos turizmo įmonių siūlomos kelionių kryptys, aptariamas jų išskirtinumas tarptautinio turizmo kontekste. Apžvelgiamos rinkodaros priemonės ir jų efektyvumas skatinant turizmą plėtrą. Straipsnyje keliama problema – pagrindiniai veiksniai, darantys poveikį Lietuvos atvykstamajam turizmui, o tikslas – išnagrinėti Lietuvos turizmo augimą stabdančius veiksnius bei pateikti siūlymų situacijai gerinti. Straipsnyje analizuojami statistikos duomenys ir pristatomas atlikto kokybinio tyrimo – interviu su viešojo ir privataus sektorių atstovais rezultatai, kurie rodo įtemptos geopolitinės situacijos, karo Ukrainoje neigiamą įtaką turizmo plėtrai šalyje bei dialogo stoką tarp viešojo ir privataus sektorių. Taip pat akcentuojama maža unikalių turizmo krypčių ir produktų pasiūla, kai kurios turizmo infrastruktūros spragos (pvz., Lietuva neturi nacionalinės oro linijų kompanijos), vieningos rinkodaros trūkumas. Reikšminiai žodžiai: atvykstamasis turizmas, geopolitinė situacija, turizmo statistika, turizmo plėtra, tarptautinis turizmas.

ENToday, tourism can be described as one of the most important engines of the economy and one of the main products of social life. Since Lithuania's independence, international tourism has been successfully developed in Lithuania and in 2019 Lithuania received a record number of tourists from abroad. However, the pandemic, the war in Ukraine and the somewhat irresponsible actions of the institutions responsible for tourism policy and development have negatively affected the situation of inbound tourism in the country. There is a lack of smooth cooperation between the public and private tourism sectors, a lack of a unified marketing strategy and a lack of a more responsible attitude of the state towards the formulation and administration of tourism policy. The country still lacks quality tourism infrastructure, more unique and attractive tourism products, and too few companies involved in inbound tourism. To improve the situation of inbound tourism in Lithuania, it is recommended to create a state department in charge of tourism control and monitoring, provide unique products for the tourism market, improve the basic tourism infrastructure, implement a unified marketing policy, and finance the creation of new tourism enterprises. Keywords: inbound tourism, geopolitical situation, tourism statistics, tourism development, international tourism.

ISSN:
2783-8064
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/115741
Updated:
2025-06-10 10:34:08
Metrics:
Views: 4
Export: