Ikimokyklinio amžiaus vaikų patirtinio ugdymo(si) galimybės ugdomųjų veiklų metu

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Ikimokyklinio amžiaus vaikų patirtinio ugdymo(si) galimybės ugdomųjų veiklų metu
Alternative Title:
Application of the principles ofexperiential education to preschoolers in educational activities
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje teoriškai atskleidžiama patirtinio ugdymo(si) principai ir jų aktualumas ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdyme bei empiriškai pagrindžiamas pedagogų požiūris į patirtinio ugdymo(si) taikymo galimybes ugdomosiose veiklose. Tyrimo tikslas – atskleisti ikimokyklinio amžiaus vaikų patirtinio ugdymo(si) svarbą ir galimybes. Taikyti metodai – mokslinės literatūros analizė, apklausa (raštu), gautų duomenų kiekybinė ir kokybinė analizė. Pagrindiniai tyrimo rezultatai: patirtinio ugdymo(si) pritaikymo kontekstas yra ne tik platus, gilus, bet ir pritaikomas dirbant su įvairaus amžiaus vaikais. Patirtinio ugdymo(si) principai gali būti naudojami lauko, meninių ir žaidybinių veiklų metu. Apklaustieji pastebi, jog patirtinis ugdymas(sis) ugdo vaikų savarankiškumą, bendravimo, socialinius, komunikavimo įgūdžius, skatina norą tyrinėjimą ir tai įžvelgia vertindami vaikų pasiekimus. Tačiau pedagogai susiduria su sunkumais, taikant patirtinį ugdymą(si) dėl didelio vaikų skaičiaus grupėse, specialiųjų poreikių vaikų integracijos ir reikalingo individualaus dėmesio, laiko stokos, veiklos planavimo. Reikšminiai žodžiai. Patirtinis ugdymas, ugdomosios veiklos, ikimokyklinis amžius.

ENThe article theoretically defines the principles of experiential education and their relevance in the education of pre-schoolers as well as empirically substantiates the pedagogues‘ approach to the possibilities of applying the principles of experiential education in educational activities. The aim of the study is to reveal the relevance and possibilities of experiential education for pre-school children. The methods used are: analysis of scientific literature, written survey, quantitative analysis of the data obtained. The main results of the study are as follows: the context of application of experiential education is not only broad and deep, but also applicable while working with children of different ages; the principles of experiential education can be used in outdoor, artistic activities and games. Respondents observe that experiential education develops children‘s independence, communication, social and communication skills, and encourages a willingness to explore, all of which are reflected in the assessment of children‘s achievements. However, educators find it difficult to apply experiential education due to the large number of children in their groups, the integration of children with special needs and the individual attention they require, the lack of time, and the need to plan the activities. Key words. Experiential education, educational activities, pre-school age.

ISSN:
2783-8390
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/115720
Updated:
2025-06-09 18:43:28
Metrics:
Views: 2
Export: