LTKalba - komunikacinė sistema, kurios lavinimas ikimokykliniame amžiuje yra esminis vaikų kalbos kompetencijos formavimo veiksnys. Ankstyvas vaiko sakytinės kalbos lavinimas dailės veiklose, skatina vaikų sąmoningumą, kūrybiškumą ir teigiamai veikia kalbos raidą. Mokslinėje literatūroje aptariamas teigiamas meninės veiklos poveikis vaiko kalbos raidai. Gana išsamiai analizuojama dailės (lipdybos) nauda, tačiau įvairesnių technikų, darbo būdų galimybės, vaikų sakytinės kalbos ugdymo aspektu, lieka pilnai neatskleistos. Šiame straipsnyje aptariamos dailės veiklos galimybės ugdant vaiko sakytinę kalbą. Pristatomi ir aptariami empirinio tyrimo rezultatai, kurie atskleidė įvairesnių dailės technikų, eksperimentų bei žaidimų trūkumą ugdant ikimokyklinio amžiaus vaikų sakytinę kalbą. Reikšminiai žodžiai: dailė, dailės priemonės, ikimokyklinis amžius, kalbos ugdymas, sakytinė kalba, smulkioji motorika.