5-6 metų amžiaus vaikų vertinimo ir įsivertinimo gebėjimų ugdymas(is) ikimokyklinio ugdymo įstaigoje

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
5-6 metų amžiaus vaikų vertinimo ir įsivertinimo gebėjimų ugdymas(is) ikimokyklinio ugdymo įstaigoje
Summary / Abstract:

LTĮsivertinimo gebėjimų ugdymas, formuoja reflektyvaus ir kritinio mąstymo pagrindus, kurie vaikams padeda geriau ir efektyviau dalyvauti ugdymo(si) procesuose. Jie geriau suvokia savo pažangą, skatinami apgalvoti, kas sekasi geriau, kas sunkiau, ką norėtų ir gebėtų patobulinti. Šie gebėjimai aktualūs ir reikšmingi ne tik šiandien, bet ir ateityje - leis prisitaikyti prie spartėjančios kaitos sąlygų, gebėti įvertinti savo galimybes, mokytis visą gyvenimą. Ikimokyklinio amžiaus vaikų vertinimas iš pedagogo perspektyvos mokslinėje literatūroje aptariamas nuolat, tačiau vaikų savo veiklos įsivertinimas, jo organizavimas analizuojamas mažai. Straipsnyje pateikiama mokslinės literatūros apžvalga, analizuojanti 5-6 metų amžiaus vaikų vertinimo ir įsivertinimo gebėjimų ugdymo(si) galimybes, aptariami empirinio tyrimo rezultatai, kurie atskleidė, kad vaikų vertinimas ir įsivertinimas - naujas ugdymo metodas, daliai pedagogų nežinomas ir pedagogai jaučia žinių stygių šioje srityje. Tyrimo metu nustatyta, kad vaikų vertinimas yra dažniau ir kokybiškiau naudojamas, nei vaikų įsivertinimas. Reikšminiai žodžiai. Įvertinimas, įsivertinimas (savęs vertinimas), įsivertinimo būdai, kritinis mąstymas, refleksija , vertinimas.

ISSN:
2783-8390
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/115701
Updated:
2025-06-09 17:11:03
Export: