Patyriminių veiklų taikymas ikimokyklinio amžiaus vaikų grupėje: pedagogų patirtis ugdant gamtinės aplinkos pažinimą

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Patyriminių veiklų taikymas ikimokyklinio amžiaus vaikų grupėje: pedagogų patirtis ugdant gamtinės aplinkos pažinimą
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje gilinamasi į patyriminių veiklų taikymą ugdant gamtinės aplinkos pažinimą ikimokyklinio amžiaus vaikų grupėje teoriniu ir empiriniu požiūriais. Vaikų gamtinės aplinkos pažinimo ugdymas yra aktuali problema. Tam pasitelkiamas patyriminis ugdymas, kurio metu suteikiama prieiga prie įvairių natūralių medžiagų, ugdytiniai patiria įvairių įspūdžių, pojūčių, įgyja naujos patirties. Tai svarbu lavinant mąstymą, ugdant gebėjimą spręsti problemas, skatinant vaikų intelektinį vystymąsi, gerinant vaikų emocinę būseną ir kt.. Patyriminis gamtinės aplinkos pažinimas skatina vaikus apmąstyti, argumentuoti savo pastebėjimus, praplečia vaikų suvokimą apie gamtos objektus bei reiškinius. Atliktas empirinis tyrimas ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje atskleidė: pedagogai patyriminį ugdymą vykdo įvairiose srityse; patyriminėse veiklose ugdydami gamtinės aplinkos pažinimą naudoja labai daug įvairių metodų ir priemonių. Organizuodami patyrimines veiklas pedagogai atsižvelgia į veiksmo ir rezultato santykį, apjungia patirtį ir žinias. Šių veiklų metu pedagogai sudomina vaikus, koordinuoja ir yra tik pagalbininkai, kurie skatina vaikus veikti, tyrinėti, bendrauti, bendradarbiauti, reflektuoti. Reikšminiai žodžiai: patyriminės veiklos, ikimokyklinio amžiaus vaikai, gamtinės aplinkos pažinimas.

ISSN:
2783-8390
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/115698
Updated:
2025-06-09 15:47:59
Metrics:
Views: 1
Export: