LTStraipsnyje, remiantis mokslinės literatūros analizės metodu, analizuojamas ikimokyklinio amžiaus vaikų kalbos ugdymas per žaidimus. Tyrimo problema. Pedagogai ir šeimos turi nepakankamai žinių apie žaidimo ugdymo galimybes ikimokyklinio ugdymo įstaigoje. Tyrimo objektas – ikimokyklinio amžiaus vaikų kalbos ugdymo galimybės per žaidimus. Tyrimo tikslas – atskleisti ikimokyklinio amžiaus vaikų kalbos ugdymą per žaidimus. Tyrimo uždaviniai: Nustatyti kalbos ugdymo ikimokykliniame amžiuje aktualumą. Aprašyti žaidimo įtaką ugdant ikimokyklinio amžiaus vaikų kalbą. Pagrindiniai tyrimo rezultatai: Kalbos mokėjimas yra labai svarbus vaiko gyvenime, kadangi išmokus kalbėti prasiplečia vaiko žinios apie supantį pasaulį, atsiranda naujos galimybės socialinei sąveikai. Mokslinės literatūros analizė atskleidė, jog naratyvinis žaidimas yra puikus pasirinkimas vaiko kalbinių gebėjimų ugdymui. Geriausiai žinomi metodai yra herojaus laiškas, piešimas ir įsitraukimas į vaidmenų žaidimą. Šie būdai skatina vaikus reikšti mintis, samprotauti. Taip pat galima rinktis pasakų ar kitų istorijų pasakojimą ir atpasakojimą, istorijų kūrimą naudojant paveikslėlių knygas be žodžių, istorijų kūrimą naudojant skirtingas paveikslėlių korteles, užuominų pateikimas ar sąmoningų klausimų uždavinėjimas ir kt. Reikšminiai žodžiai: ikimokyklinis amžius, kalbos ugdymas, ugdomoji aplinka, žaidimai.
ENBased on the method of scientific literature analysis, the article analyzes the language development of preschool children through games. Investigation problem. Educators and families have insufficient knowledge about the educational possibilities of play in preschool education. The object of the research is the language development opportunities of preschool children through games. The aim of the research is to reveal the language development of preschool children through games. Research tasks: To determine the relevance of language education in preschool age. To reveal the influence of the game in developing the language of preschool children. The main results of the study: Language skills are very important in a child's life, because learning to speak expands the child's knowledge of the surrounding world, and new opportunities for social interaction appear. The analysis of the scientific literature revealed that the narrative game is an excellent choice for the development of the child's linguistic abilities. The best-known methods are the letter of the hero, drawing and engaging in role-playing. These methods encourage children to express their thoughts and reason. You can also choose to tell and retell fairy tales or other stories, create stories using wordless picture books, create stories using different picture cards, give clues or ask conscious questions, etc. Key words: preschool age, language development, games, educational environment.