LTStraipsnyje aptariamos dirbtinio intelekto galimybės ir grėsmės aukštajame moksle. Aukštosios mokyklos Lietuvoje ir užsienyje siūlo įvairias studijų programas, susijusias su dirbtinio intelektu bei kuria dirbtinio intelekto naudojimo gaires studijų metu. Tinkamai naudojamas dirbtinis intelektas studijų procese gali būti naudingas, tačiau susiduriama ir su grėsmėmis. Analizuotos dirbtinio intelekto grėsmės ir galimybės Klaipėdos valstybinės kolegijos Verslo fakultete. Gauti tyrimo rezultatai atskleidė, kad studentai yra linkę naudotis dirbtinio intelekto įrankiais studijų metu. Studentai ir dėstytojai mato daug teigiamų ir neigiamų dirbtinio intelekto įrankių naudojimo studijų procese aspektų ir yra nuomonės, kad dirbtinį intelektą reikėtų labiau įtraukti į studijų procesą. Kad nekiltų piktnaudžiavimo dirbtinio intelekto įrankiais ir su tuo susijusių akademinio nesąžiningumo ir kitų neigiamų pasekmių, būtina vadovautis aukštosios mokyklos dirbtinio intelekto politika. Pagrindiniai žodžiai: dirbtinis intelektas, aukštasis mokslas, galimybės, grėsmės.
ENThis article discusses the opportunities and threats of artificial intelligence in higher education. Higher education institutions in Lithuania and abroad are offering various study programmes related to artificial intelligence and are developing guidelines for the use of artificial intelligence in education. When used appropriately, artificial intelligence can be beneficial in the study process, but there are also threats. The threats and opportunities of artificial intelligence at the Faculty of Business of Klaipėdos valstybinė kolegija / Higher Education Institution were analysed. The results of the study revealed that students tend to use artificial intelligence tools during studies. Students and lecturers see many positive and negative aspects of the use of artificial intelligence tools in the study process and are of the opinion that artificial intelligence should be more involved in the study process. To avoid the misuse of artificial intelligence tools and the associated academic dishonesty and other negative consequences, it is necessary to follow the Higher education institution's artificial intelligence policy. Keywords: artificial intelligence, higher education, opportunities, threats.