LTPsichologinio kontrakto sudarymas ir jo laikymasis organizacijos kontekste – tarp darbuotojo ir darbdavio – nagrinėjamas ne tik mokslininkų, bet ir verslo atstovų jau beveik 70 metų. Susidomėjimas ir toliau išlieka, kadangi psichologinis kontraktas lemia darbo efektyvumą, formuoja teigiamą darbuotojų elgseną organizacijos atžvilgiu, didina darbuotojų įsipareigojimą organizacijai. Tačiau šiandieninėmis globalizacijos sąlygomis, psichologinis kontraktas analizuojamas ne tik organizacijos kontekste, bet ir visuose tarpusavio santykiuose. Straipsnyje yra tiriami dėstytojų ir studentų lūkesčiai vienas kito atžvilgiu, pateikiamas teorinis psichologinio kontrakto modelis universiteto kontekste ir atlikto empirinio tyrimo rezultatai.
ENThe psychological contract is a mutual agreement based on the expectations and beliefs. Psychological contract increase job satisfaction, organizational commitment, improve the performance of functions and reduce staff turnover in organization. Psychological contract improve teachers’ and students’ relationship, performance enhancement, motivation and study quality in university. Using the literature analysis and synthesis, abstraction, systematization and classification methods, there is formed the theoretical teachers and students psychological contract model in the article. Teachers’ and students’ expectations are divided into two groups – general requirements and personal qualities. The results of empirical research, which is based on questionnaire method, showed that teachers and students factors importance of psychological contract is the same: both teachers and students identified as key factor learning process and motivation. In this context, we can state, that the next important step is fulfillment of these expectations and commitments – implementation of psychological contract.