LTLietuvoje pagrindine globos forma protiškai neįgaliems jaunuoliams yra institucinė globa, tad svarbu skatinti ir stebėti profesionalaus darbo plėtojimąsi tokio tipo organizacijose. Šiame straipsnyje analizuojamas socialinių darbuotojų ir jų padėjėjų mokymasis per darbinę veiklą organizacijoje, teikiančioje globos paslaugas proto negalią turintiems jaunuoliams. Šių dviejų pareigybių praktinio veikimo modelis – nuoseklaus mokymosi ir žinių kūrimo darbinėje veikloje rezultatas. Tikslas – atskleisti socialinių darbuotojų ir jų padėjėjų mokymosi patirtį darbinėje veikloje. Uždaviniai: i) išanalizuoti mokymosi patirties raišką teikiant paslaugas; ii) aptarti socialinių darbuotojų ir jų padėjėjų vaidmenis teikiant paslaugas. Atliktas kokybinis tyrimas, naudojant pusiau struktūruotą interviu. Gauti duomenys analizuojami temų analizės metodu. Tyrimo metu apklaustos trys socialinės darbuotojos ir trys socialinio darbuotojo padėjėjos, dirbančios organizacijoje, teikiančioje globos paslaugas neįgaliems jaunuoliams. Gauti duomenys atskleidė, jog organizacijoje darbuotojai žinias kuria per mokymuisi grįstą praktiką ir mokymuisi grįstą teoriją. Jungdami tarpusavyje žinias, gautas per mokymuisi, grįstą praktiką, žinias, gautas per mokymuisi, grįstą teoriją ir asmeninę biografiją, darbuotojai sukonstruoja naiviąją praktinę teoriją.
ENIn Lithuania primary care for mentally handicapped youngsters is the institutional care, therefore it is important to encourage and monitor the development of professional work at organizations that provide such care. This paper describes the learning of social workers and their assistants through working in an organization that provides care for mentally handicapped young people. The practical performance model of these two positions is the result of consistent training and acquiring of working knowledge. The goal is to reveal the social workers and their assistants learning experience through working knowledge. The tasks: i) To analyze the meaning of learning experience through delivery of services. ii) Discuss the role of social workers and their assistants (aids) providing services. The qualitative study has been conducted using semistructured interviews. The data from research is analyzed using the method of topics analysis. The received data revealed that employees of the organization develop their knowledge through practice based on learning and hands-on experience. Combining the knowledge obtained through learning and hands-on experience based on theory and through personal experience the employees create the naïve constructs theory that helps to work with unique and diverse needs of mentally handicapped youngsters.