LTMoksliniuose šaltiniuose prekės kilmės šalis, neretai sietina su užrašu etiketėje „made in...“, įvardijama svarbiu vartotojo elgseną sąlygojančiu veiksniu (Brukienė, 2006; Bilkey ir Nes, 1982; Rezvani ir kt., 2012). Prekės kilmės šalis laikoma išoriniu signalu, komunikuojančiu vartotojui tam tikrą žinutę apie prekės kokybę, prestižą, kainą ir pan. (Lee, 2013). Prekės kilmės šalis veikia vartotojo suvokiamas produkto charakteristikas (kokybę, kainą, saugumą vartotoji ir kt.), pirkimo metu svarstomas alternatyvas bei pirkimo sprendimus (Lin ir Chen, 2006; Chen, 2011; Šmaižienė ir Vaitkienė, 2013). Šiame straipsnyje nagrinėjama problema, kaip moteriškos parfumerijos kilmės šalis sąlygoja parfumerijos gaminių charakteristikų suvokimą Lietuvos rinkoje. Straipsnio tikslas – atskleisti moteriškos parfumerijos kilmės šalies įtaką suvokiamoms produkto charakteristikoms Lietuvos rinkoje. Taikyti metodai – mokslinės literatūros analizė, vartotojų apklausa. Remiantis apklausos duomenimis atskleista, kaip moteriškos parfumerijos pagaminimo vieta sąlygoja suvokiamą produkto kokybę, kainą ir situacinę vertę bei kokias emocijas kelia skirtingose šalyse gaminami moteriškos parfumerijos gaminiai.
ENProduct's country-of-origin is considered as a signal of quality and has a cognitive and symbolic, as well as emotional meaning to a consumer. Country-of-origin is one of the determinants influencing consumer perceptions, intentions and decisions. The paper aims at revealing Lithuanian consumers‗ perceptions about the perfumes produced in he local and foreing markets (France, Italy, Russia, Japan, Latvia, Great Britain, Italy, Poland). The following methods have been applied: analysis of scientific literature and consumer survey (n=157). The study results show that Lithuanian consumers perceive perfume made in France and Italy as the ones with highest quality and the most expensive, and the ones most suitable for gifts. Lithuanian perfume is perceived similarly to Japanese perfume and much more better than perfume produced in neighbouring countries – Poland, Russia and Latvia.