Nematerialinis motyvavimas Lietuvos verslo įmonėse

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Nematerialinis motyvavimas Lietuvos verslo įmonėse
Alternative Title:
Non-material motivation in Lithuanian business companies
In the Journal:
Tiltas į ateitį. 2014, Nr. 1 (8), p. 422-427. [Bridge to the future]
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjama nematerialinio motyvavimo sąvoka, jos poreikis bei taikymo būdai Lietuvos verslo įmonėse. Nematerialinio motyvavimo sąvokai apibendrinti, trumpai pristatoma mokslininkų nematerialinio motyvavimo teorijos apžvalga. Nagrinėjamas skirtingų Lietuvos verslo įmonių darbuotojų požiūris į nematerialinio motyvavimo priemones, jų taikymo būdai, pasiteisinimas ar nepasiteisinimas bei veiksmingumas skirtingose Lietuvos verslo įmonėse. Tam tikslui buvo atliktas empirinis tyrimas. Empirinio vertinimo pagrindą sudaro struktūruoto interviu metodu atlikta apklausa, kurios metu buvo apklausti respondentai iš skirtingų Lietuvos verslo įmonių, turintys kompetencijos apie nematerialius išteklius ir jų taikymo būdus. Tyrimo rezultatas apima nematerialinių motyvavimo priemonių sąrašą, pagrindines nematerialinio skaitinio priežastis, apima atvejus, kai nematerialinių motyvavimo priemonių taikymas visiškai (ne) pasiteisina. Gautų duomenų apdorojimui pasitelktas autorinės – teminės analizės metodas. Svarbiausias nematerialinio motyvavimo proceso uždavinys yra tam tikro sąlyginių taisyklių komplekso sudarymas, kuris veikia per darbuotojo individualius veiksmus, nukreiptus į bendrą įmonės tikslo siekimą ir yra taikomas kiekvienoje įmonėje individualiai.

ENThis article is analyzing the concept of non-material motivation, demanding and applying manner in Lithuania‟s business companies. The summary of the concept of non-material motivation is briefly introduced in a review of scientific theory of motivation. It is analyzing the different attitude of employees of Lithuania companies‟ to the non-material motivation tools, their demanding, effectiveness and facility in the country. The second step was an empirical survey. The base of empirical survey was a structural interview. During the survey, it was pooling the respondents from different kinds of Lithuania companies‟ with experience in applying of non-material motivation tools in practice. The survey results includes the list of non-material motivation tools, reasons of non-material motivation and involve the cases, when non-material motivation tools are absolutely (not) effectual. Receiving the data it was applied the method of paternity subject analysis. The most important task of the non-material motivation process is composing the complex of conditional rules, which runs through the employee‟s individual actions directed towards to the seeking the company‟s goal and used by each company individually.

ISSN:
1822-7260
Related Publications:
Darbuotojų darbo motyvavimo modeliai. Tiltai. 2006, Nr.1 (34), p. 11-18.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/115324
Updated:
2025-05-23 17:25:03
Metrics:
Views: 1
Export: