LTStraipsnyje teoriniu aspektu bus nagrinėjama Lietuvos mokslininkų, bei užsienio autorių pateikta šiuolaikinio vartotojo teorinė esmė. Bus analizuojama vartotojo sąvoka, apibrėžiant šiuolaikinės vartotojiškos visuomenės, paslaugų vartotojo bei turizmo paslaugų vartotojo sampratas. Taip pat bus analizuojama dviejų vartotojų tipų: paslaugų ir turizmo paslaugų vartotojų, klasifikacijos, bei apibrėžiamos charakteristikos. Aktualumas ir problema. Turizmas tai veikla užimanti pirmaujančias pozicijas pasaulinėje paslaugų sferoje ir sukurianti daugiausiai darbo vietų pasaulyje. Sektorius apimantis apgyvendinimo, maitinimo, viešinimo, transporto, prekybos, mokymo ir kitas veiklas. Atsižvelgiant į paslaugų vartotojų elgsenos skirtumus ir sąlygojančias sąlygas, susiformuoja skirtingi vartotojų tipai, taigi kiekviename versle, įskaitant ir turizmo, įmonės turi siekti išskirti savo vartotojus, nes tik taip galima tinkamai išanalizuoti jų poreikius bei lūkesčius, tam kad sukurti rezultatyvią paslaugą. Taigi svarbu išsiaiškinti koks yra šiuolaikinis vartotojas ir kaip jo elgesys veikia turizmo verslą. Tikslas: Atskleisti šiuolaikinio vartotojo teorinė esmė turizmo versle. Uždaviniai: 1. Išanalizuoti šiuolaikinio vartotojo sampratą. 2. Ištirti šiuolaikinio vartotojo tipus. 3. Pristatyti šiuolaikinio vartotojo charakteristikas. Raktiniai žodžiai: vartotojas, turizmo paslaugos vartotojas, turizmas.