LTPastarąjį dešimtmetį viešojoje erdvėje vis daugiau dėmesio sulaukia gana naujas medijų žanras – tinklalaidės. Apie jas nemažai rašyta, jos ne vieno mokslininko tyrinėtos, bet visgi iki šiol skirtingi šaltiniai ir autoriai įvardija ir išskiria skirtingus tinklalaidžių bruožus. Tinklalaidės dažnai lyginamos su radijo laidomis, nesutariama, ar jos laikytinos nauja medija ar radijo atmaina. Straipsnio tikslas – aptarti būdingiausias tinklalaidžių ypatybes, jų panašumus ir skirtumus su radijo laidomis, randant šio žanrą vietą kitų žanrų kontekste. Metodologinė tyrimo prieiga – žanro analizė. Straipsnyje aptariama atvejo analizė, t. y. lyginama lietuviška radijo laida ir nepriklausoma tinklalaidė, išskiriant jų panašumus ir skirtumus. RAKTAŽODŽIAI: tinklalaidė, radijas, medijos, medijų žanras, komunikacija.
ENOver the past decade, podcasts – a relatively new media genre – have garnered significant and increasing attention in the public sphere. Although podcasts have been extensively covered in many online articles and their research has attracted growing scholarly interest, the understanding of what podcasts are varies to some extent. Different sources and authors define the phenomenon rather differently, each outlining different distinguishing characteristics of podcasts. Moreover, podcasting is often compared to radio broadcasting, with ongoing debates about whether it should be considered a new medium or an extension of radio. Employing genre analysis, this article aims to discuss the most characteristic aspects of podcasts, as well as their similarities and differences with radio shows, thereby offering general insights into this genre and its place within the broader media landscape. The article also includes a case study comparing a Lithuanian radio show with an independent podcast, discussing their most common characteristics, similarities, and differences. KEYWORDS: podcast, radio, media, media genre, communication.