LTUžtikrinti tvarų, aplinkai palankų ekonominį augimą, žmonių sveikatą bei gyvenimo kokybę išlieka vienu pagrindinių kiekvienos šalies tikslų. Šių tikslų įgyvendinimas labai priklauso nuo socialiai atsakingo verslo produktų ir paslaugų kūrimo ir įgyvendinimo praktinėje įmonių veikloje, apimančioje ekonominius, socialinius bei aplinkosauginius veiksnius. Dabartiniame globaliame ir, deja, neramiame pasaulyje labai svarbu ne tik ugdyti bet ir žinoti jaunų žmonių (studentų) požiūrį, suvokimą, siekius bei kasdieninio gyvenimo vertybes, kurias išreiškia socialiai atsakingas verslas globalaus ir darnaus Lietuvos kaip valstybės vystymosi kontekste. Straipsnio tikslas – atskleisti studentų požiūrį į socialiai atsakingo verslo siekius Lietuvoje ir jų ketinimus pradėti savo socialiai atsakingą verslą. Tyrime dalyvavo 103 Panevėžio kolegijos studentai, studijuojantys buhalterinės apskaitos ir logistikos programose. Tyrimo metu gautų duomenų analizė atlikta taikant mokslinės literatūros analizės ir anketinės apklausos metodus. Tyrimo duomenys apdoroti SPSS programa. Pasitelkti statistikos metodai: aprašomoji statistika, Kronbacho alfa koeficientas, Mann-Whitney ir Kruskal-Wallis statistiniai kriterijai. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad daugumai studentų svarbu, kad Lietuvos įmonės veiktų paisydamos socialinės atsakomybės principus. Studentų požiūriu svarbiausi produktų kokybės užtikrinimo, sveikatos apsaugos, atlygio, darbuotojų teisių įgyvendinimo, ekologiško atliekų tvarkymo klausimai, o mažiausiai svarbūs – socialinės integracijos skatinamo, etiškos reklamos, produktų inovatyvumo ir ekonominės naudos, plėtros, gyventojų užimtumo skatinamo klausimai. Nustatyta, kad trečdalį socialiai atsakingo verslo siekių studentai vertina skirtingai priklausomai nuo studijų programos, kurioje studijuoja ir studentų amžiaus.Dauguma apklaustų studentų pritaria socialiai atsakingo verslo diegimui Lietuvoje. Atlikus palyginimą tarp buhalterinės apskaitos ir logistikos studijų programų studentų požiūrio į socialiai atsakingo verslo diegimą Lietuvoje nustatyta, kad daugiau kaip pusė buhalterinės apskaitos ir trečdalis logistikos studijų programose studijuojančių studentų pritaria socialiai atsakingo verslo diegimui Lietuvoje. Analizuojant studentų ketinimus pradėti savo socialiai atsakingą verslą nustatyta, kad daugiau kaip pusė buhalterinės apskaitos ir logistikos studijų programų studentų planuoja ar dar pilnai neapsisprendę pradėti savo socialiai atsakingą verslą. Reikšminiai žodžiai: socialinė atsakomybė, socialiai atsakingas verslas, įmonių socialinė atsakomybė, socialiai atsakingo verslo siekiai.
ENEnsuring sustainable, environmentally friendly economic growth, people’s health, and quality of life remains one of the main goals of every country. The realisation of these goals highly depends on creating and implementing socially responsible business products and services in the practical activities of companies encompassing economic, social and environmental factors. In today’s global and unfortunately restless world, it is very important not only to educate but also know the attitude, perceptions, aspirations, and values of young people (students), which are expressed by socially responsible businesses in the context of the global and harmonious development of Lithuania as a country. The article aims to reveal students’ attitudes towards the aspirations of socially responsible businesses in Lithuania and their intentions to start their own socially responsible business. The study involved 103 students of Panevėžys kolegija HEI studying accounting and logistics. The analysis of the data obtained during the research was carried out using the methods of scientific literature analysis and questionnaire survey. The research data were processed by the SPSS program. The statistical methods used include descriptive statistics, Cronbach’s alpha coefficient, and Mann-Whitney and Kruskal-Wallis statistical criteria. The research results revealed that for most students, it is important that Lithuanian companies operate following the principles of social responsibility. From the students’ point of view, the most important issues are product quality assurance, health protection, wage, enforcement of workers’ rights, and ecological waste management. The least important are the issues promoted by social integration, ethical advertising, innovativeness and economic benefits of products, development, and population employment.It was found that students evaluate one-third of the aspirations of socially responsible business differently depending on their study programme and age. Most of the surveyed students support introducing socially responsible businesses in Lithuania. After comparing the attitude of students of accounting and logistics towards implementing socially responsible business in Lithuania, it was revealed that more than half of accounting and one-third of logistics students support the implementation of socially responsible business in Lithuania. The analysis of students’ intentions to start personal socially responsible business showed that more than half of the students of accounting and logistics are planning to start private socially responsible businesses or have not yet fully decided. Keywords: social responsibility, socially responsible business, corporate social responsibility, socially responsible business aspirations.