LTDarnaus vystymosi pasaulyje tyrimų įvairovė rodo, kad šios srities analizė yra aktuali ir savalaikė. Remiantis darnaus vystymosi paradigma, teigiančia, kad reikia gyventi taip, kad ateities kartoms pakaktų išteklių, svarbus veiksnys yra darnaus vystymosi ugdymo klausimai. Kyla klausimas, ar šiandien Lietuvoje yra bent viena aukštoji mokykla - universitetas ar kolegija - kurioje darnaus vystymosi klausimai nėra įtraukti į studijų programas ir kur nėra dėstomi atskiri su tvarumu susiję dalykai. Įvairūs dokumentai, susiję su Darnaus vystymosi tikslais (Jungtinės Tautos, 2015) ir jų įgyvendinimu, rodo, kad be švietimo sistemos ir apskritai švietimo keliamus tikslus sunku pasiekti. Todėl kyla pagrįstas klausimas, ar aukštosios mokyklos Lietuvoje siekia tapti „žaliomis“ institucijomis, atsižvelgiant į tai, kad šios institucijos yra atsakingos už darnumo idėjas (tiek vykdant tyrimus, kuriant inovacijas, tiek ir perteikiant studijuojantiems darnumo idėjas, tikslus bei siekius). Straipsnio tikslas - išnagrinėti Lietuvos aukštųjų mokyklų situaciją link žaliojo universiteto. Naudojami tyrimo metodai - mokslinės literatūros bei dokumentų analizė ir duomenų apdorojimo metodas – turinio analizė. Galima daryti prielaidą, kad daugumoje Lietuvos aukštųjų mokyklų darnos tikslai yra integruoti į strateginius planus ir institucijos, kaip organizacijos, lygmeniu. Vis dėlto, atlikta analizė parodė, kad į žaliųjų universitetų reitingus patenka vos keli Lietuvos universitetai, užimantys ne pačias aukščiausias pozicijas. Tik keli universitetai ir viena kolegija skelbia viešą informaciją apie judėjimą žaliojo universiteto link. Tik kelios valstybinės kolegijos Lietuvoje deklaruoja socialinę atsakomybę ir teikia viešai prieinamas socialinės atsakomybės ataskaitas.Kalbant apie aukštųjų mokyklų perėjimą iš tradicinės institucijos į žaliąją, naudinga analizuoti esamus tvarumo, žaliojo universiteto paradigmos modelius bei darnumo vertinimo (matavimo) būdus. Atlikta analizė rodo, kad netolimoje ateityje aukštojo mokslo institucijų Lietuvoje laukia kryptingas judėjimas link žaliojo universiteto modelio. Reikšminiai žodžiai: aukštojo mokslo institucija, darnus vystymasis, žaliasis universitetas.
ENThe diversity of research on sustainable development shows that the analysis of the field of sustainable development is relevant and timely. Based on the paradigm of sustainable development, which states that it is necessary to live in such a way that the present resources are sufficient for future generations, the issues of social education for sustainable development are an important factor. The question arises whether there is even a single higher education institution at the non-university or university level in Lithuania today where sustainable development issues are not included in study programmes and separate courses related to sustainability are not taught. Various documents related to the Sustainable Development Goals (United Nations, 2015) and their implementation show that without an education system, without education, it is difficult to achieve sustainability. Therefore, the legitimate question arises whether higher educational institutions in Lithuania aspire to become “green” institutions, considering that these institutions are responsible for implementing the ideas of sustainability. The article aims to explore the situation of the Lithuanian HEI moving toward a green university. The research methods used include analysis of scientific literature and documents, content analysis, data processing. It can be assumed that in most Lithuanian higher education institutions, sustainability goals are integrated into the strategic plans and at the level of the institution as an organisation. However, the analysis showed that only a few Lithuanian universities are included in the green university rankings, and those do not reach the highest positions. Only a few universities and one non-university institution declare public information about the movement towards a green university.Only a few state non-university institutions in Lithuania declare social responsibility and provide publicly available social responsibility reports. Discussing the transition of higher education institutions from traditional to green institutions, it is useful to analyse the existing models or measurements of sustainability and the green university (HEI) paradigm. N.B. This article uses the terms non-university higher education institution and university as synonyms, especially when discussing a green university paradigm. Keywords: higher education institution (HEI), sustainable development, green university.