Palanki mokyklos edukacinė aplinka, skatinanti pradinių klasių mokinių fizinį aktyvumą

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Palanki mokyklos edukacinė aplinka, skatinanti pradinių klasių mokinių fizinį aktyvumą
Alternative Title:
Supportive educational environment that encourages physical activity of primary school children
Publication Data:
Kaunas : Lietuvos sporto universitetas, 2022.
Pages:
200 p
Notes:
Daktaro disertacija (socialiniai mokslai, edukologija) - Lietuvos sporto universitetas, 2022.
Summary / Abstract:

LTDisertacijoje keliamas probleminis klausimas: kokiomis charakteristikomis turi pasižymėti edukacinė mokyklos aplinka, siekiant palaikyti ir skatinti pradinių klasių vaikų fizinį aktyvumą? Tyrimo tikslas – atskleisti mokyklos edukacinės aplinkos veiksnius, skatinančius pradinių klasių mokinių fizinį aktyvumą. Norint pasiekti tyrimo tikslą, iškelti šie uždaviniai: 1. Aprašyti teorinę edukacinės aplinkos sampratos analizę, siekiant apibrėžti jos poveikį skatinant pradinių klasių vaikų fizinį aktyvumą. 2. Atskleisti veiksnius, padedančius kurti palankią mokyklos edukacinę aplinką, skatinančią pradinių klasių mokinių fizinį aktyvumą. 3. Identifikuoti veiksnius, darančius neigiamą įtaką pradinių klasių mokinių fiziniam aktyvumui mokykloje. Siekiant atskleisti mokyklos edukacinės aplinkos vaidmenį skatinant pradinukų fizinį aktyvumą, pasitelktas kokybinis tyrimas, kurio metu naudojant grupinės diskusijos bei pusiau struktūruoto (kryptingo) interviu metodus apklausti pradinių klasių mokytojai, mokinių tėvai bei ekspertai. Disertacinis tyrimas atskleidė, kad skatinant pradinių klasių mokinių fizinį aktyvumą svarbi tinkamai pritaikyta mokyklos infrastruktūra, tinkamas fizinio ugdymo proceso organizavimas bei reglamentavimas, mokytojų kompetencija fizinio aktyvumo srityje, fizinio ugdymo pamokų skaičiaus didinimas, tėvų ir mokytojų bendradarbiavimas, neformalaus fizinio ugdymo kokybė, o taip pat veiksniai susiję su mokyklos sociokultūrine aplinka [lmt.lt].

ENThe research subject is a supportive educational environment that encourages physical activity among primary school children. The research aims to reveal the factors of the school educational environment that encourage physical activity among primary school children. Objectives: 1. To describe the theoretical analysis of the concept of the educational environment to define its impact on encouraging the physical activity of primary school children. 2. To reveal the factors contributing to creating a school educational environment to support physical activity among primary school children. 3. To identify the factors that negatively influence physical activity in a primary school. The scientific novelty of the dissertation. So far, research in Lithuania has mainly focused on measuring the physical activity of older learners. The novelty of this dissertation is that the new knowledge will be related to complex cognition. The concept of the school educational environment will be expanded to reveal how the ability of the school to promote children’s physical activity is related to the variables external to the school environment, such as the child’s unique features, the family environment, and education policy. Practical relevance. The research will identify the factors and problems that hinder the support of physical activity among children, which will enable the programmes developed to address the problematic issues in a targeted way. The factors identified as contributing to children’s physical activity will form the basis of the programmes under development, thus enhancing their purposefulness and impact. The research results may be relevant for teachers while working more closely with parents and helping them better understand how to support physical activity among children [...].

Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/104867
Updated:
2023-10-24 21:56:19
Metrics:
Views: 58    Downloads: 23
Export: