Žemės ir maisto ūkio produktų vartojimo tendencijos Lietuvoje

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Žemės ir maisto ūkio produktų vartojimo tendencijos Lietuvoje
Alternative Title:
Trends in agricultural and food consumption in Lithuania
In the Journal:
Lietuvos kaimo vietovių konkurencingumo stiprinimas: geroji patirtis. 2020, p. 25-30. Lietuvos kaimo vietovių konkurencingumo stiprinimas: geroji patirtis : 9-oji mokslinė-praktinė konferencija
Keywords:
LT
Žemės ūkio gamyba / Agricultural production; Rinka. Rinkodara / Market. Marketing; Vartojimas / Consumption.
Summary / Abstract:

LTVartotojai vis labiau linkę vartoti šviežią, biologiškai vertingą produkciją. Todėl vis populiaresni darosi ūkininkų ūkiuose išauginti ir perdirbti bei tiesiai iš gamintojo rankų perkami švieži produktai. Tyrimo tikslas – nustatyti žemės ir maisto ūkio produktų vartojimo tendencijas. Nors tam, kad ūkininko ūkyje užaugintas ir / ar pagamintas produktas trumpiausiu keliu pasiektų vartotojus, ūkininkai skatinami įsi traukti į trumpąsias maisto tiekimo grandines, Lietuvoje vis dar nepavyksta išspręsti daugelio problemų: nėra vartotojų pasitikėjimo ūkininkais, žemės ūkio veiklai didelės įtakos turi klimato kaitos pokyčiai, smulkių ūkininkų veikla mažiau pelninga, jie susiduria su didele konkurencija rinkoje, derybinė galia parduodant produkciją rinkoje yra maža, ūkininkai nėra linkę bendradarbiauti, nesuvienija savo turimų išteklių ir kt. Todėl ne visi vartotojų poreikiai vietinėje rinkoje užaugintiems ir / ar pagamintiems pro duktams yra tenkinami, o kai kurių gamyba ūkiuose netgi mažėja. Atliekant tyrimą taikyti mokslinės literatūros, statistinių duomenų analizės ir apibendrinimo, palyginimo ir kiti metodai. Reikšminiai žodžiai: žemės ir maisto ūkio produktai, vartojimas, tendencijos. [Iš leidinio]

ENConsumers are increasingly inclined to consume fresh, biologically valuable produce. As a result, fresh products grown and processed on farmers’ farms and purchased directly from the producer are becoming increasingly popular. The aim of the study is to identify trends in the consumption of agricultural and food products. Al though farmers are encouraged to get involved in short food supply chains in order to reach consumers in the shortest possible way, many problems are still not solved in Lithuania: lack of consumer confidence in farmers, agricultural activities are significantly affected by climate change, small farmers are less profitable, they face strong competition in the market, bargaining power in the market is low, farmers are reluctant to cooperate, do not pool their available resources, and so on. As a result, not all consumer needs for locally grown and / or produced products are met, and some on-farm production is even declining. The methods of analysis and generalization of scientific literature, analysis and generalization of statistical data, comparison and other methods were used in the research. Keyords: agriculture and food products, consumption, trends. [From the publication]

DOI:
10.7220/2351-6909.2020
ISSN:
2029-1663; 2351-6909
Related Publications:
Trumpųjų maisto tiekimo grandinių organizavimo prielaidos / Vilma Atkočiūnienė, Gintarė Vaznonienė, Ilona Kiaušienė, Rasa Pakeltienė. Vadybos mokslas ir studijos - kaimo verslų ir jų infrastruktūros plėtrai 2019, T. 41, Nr. 4, p. 547-560.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/103057
Updated:
2023-12-14 14:33:56
Metrics:
Views: 11    Downloads: 3
Export: