Kaip atverti rinkas vietiniams produktams?

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Kaip atverti rinkas vietiniams produktams?
Alternative Title:
How to open markets for local products?
In the Journal:
Lietuvos kaimo vietovių konkurencingumo stiprinimas: geroji patirtis. 2020, p. 19-24. Lietuvos kaimo vietovių konkurencingumo stiprinimas: geroji patirtis : 9-oji mokslinė-praktinė konferencija
Keywords:
LT
Rinka. Rinkodara / Market. Marketing; Verslas / Business; Žemės ūkio gamyba / Agricultural production.
Summary / Abstract:

LTLietuvoje prekyba ūkininkų turguose siekia vos 1 procentą prekybos centrų maisto produktų apyvartos. Vietos ūkininkai (ypač smukių ir vidutinių ūkių) dažniausiai dalyvauja tik pirminėje žemės ūkio pro duktų gamybos grandyje. Vietos produktų pasiūla (kaip ir paklausa) nėra didelė, asortimentas siauras, o maisto produktų rinkoje dominuoja importuoti, perdirbti produktai. Tyrimo tikslas – išanalizavus vietinių maisto produktų tiekimo ir vartojimo naudą, numatyti būdus, kaip atverti rinkas vietiniams produktams. Tyrimo objektas – vietiniai maisto produktai. Atliekant tyrimą taikyti literatūros, strateginių dokumentų ir gerosios praktikos pavyzdžių analizės, sugretinimo ir kiti metodai. Nustatyta, kad vietinius produktus parduodant per trumpąsias maisto tiekimo grandines, reikia kurti ir organizuoti vietos maisto sistemas, kaip socialinę infrastruktūrą trumposioms maisto tiekimo grandinėms plėtoti. Siekiant atverti rinkas vietiniams produktams, rekomenduojama įvairinti produktų asortimentą ir klientų segmentus, taikyti ne tik "verslas - vartotojui" ("B2C"), bet ir "verslas - verslui" ("B2B“) "verslas - valdžiai" ("B2G") pardavimo modelius. Reikšminiai žodžiai: vietiniai maisto produktai, vietos rinkos. [Iš leidinio]

ENIn Lithuania, trade in farmers’ markets amounts to only 1 percent of the turnover of supermarket food products. Local farmers (especially small and medium-sized farms) are usually only involved in the primary production chain of agricultural products. The supply of local products (as well as the demand) is not large, the range is narrow, and the food market is occupied by imported, processed products. The aim of the study is after analyzing the benefits of supply and consumption of local food to identify ways to open up markets for local products. The analysis, comparison and other methods of literature, strategic documents and examples of good practice were used in the research. It has been identified that the sale of local products through short food supply chains requires the creation and organization of local food systems, which are the social infrastructure for the development of short food supply chains. In order to open up markets for local products, it is recommended to diversify the product range and customer segments, applying not only business-to-consumer (B2C) but also business-to-business (B2B), business-to-government (B2G) business models. Keywords: local food products, farmers markets. [From the publication]

DOI:
10.7220/2351-6909.2020
ISSN:
2029-1663; 2351-6909
Related Publications:
Ūkių modernizacija rinkų ir kaimo vystymosi kontekste: Lietuvos atvejis / Vilma Atkočiūnienė, Alvydas Aleksandravičius, Anželika Dautartė, Vlada Vitunskienė, Romualdas Zemeckis. Akademija, Kauno r. : Aleksandro Stulginskio universitetas, 2016. 287 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/102994
Updated:
2023-12-14 14:30:12
Metrics:
Views: 17    Downloads: 4
Export: