Geidžių šv. Onos bažnyčia

RinkinysMokslo publikacijos / Scientific publications
Publikacijos rūšisKnyga / Book
KalbaLietuvių kalba / Lithuanian
AntraštėGeidžių šv. Onos bažnyčia
Kita antraštėSt. Anne’s Church of Geidžiai
AutoriaiRamonienė, Dalia
PaskelbtaVilnius : Vilniaus dailės akademijos leidykla, 2005
Puslapiai55 p.
PastabosBibliografija išnašose.
Reikšminiai žodžiai
EN18th C.; 19th C.; 20th C.; Geidžiai; Važinskiai
Santrauka / Anotacija

LTGeidžių Šv. Onos bažnyčia priklauso privačiose valdose įkurtų sakralinių statinių grupei, kurių Žemaičių vyskupystėje daugiausia buvo pastatyta XVIII a. antrojoje pusėje. Ją savo žemėje prieš 1773 m. pastatė Tirkšlių seniūnas Benediktas Važinskis. Tai buvo nedidelis medinis liaudiškos vėlyvojo baroko architektūros pastatas, kuriame buvo įrengtas vienas Šv. Onos altorius. Pirmajai bažnyčiai sunykus, apie 1862 m. Važinskių lėšomis ji buvo perstatyta. Sovietiniais laikais bažnyčia buvo naudojama ne pagal paskirtį, 1988 m. grąžinta tikintiesiems, kapitalinis remontas baigtas 1992 m. Geidžių bažnyčia priskiriama stačiakampio plano sakralinių statinių grupei. Iš kitų šio tipo pastatų išsiskiria nebūdinga prienavio ir presbiterijos planine struktūra.Tai nedidelis, kompaktiškas, paprastų formų pastatas, perdengtas aukštu valminiu stogu su vingraus silueto bokšteliais. Liaudišką tradiciją, funkcionalumo prioritetą atspindi vientisi tūriai ir plokšti, tiesių linijų fasadai, ypač būdingi Žemaitijos regiono kaimų ir mažyčių miestelių šio tipo statiniams. Bažnyčioje gausu liaudiškos stilistikos dailės paminklų, kai kurie tapę liaudiškos tapybos chrestomatiniais pavyzdžiais. [Iš leidinio]

ENSt. Anne’s Church of Geidžiai belongs to the group of sacred structures established on private property, which were mostly built during the second half of the 18th century in the Žemaitian diocese. Tirkšliai administrative head Benediktas Važinskis built it on his land before 1773. It was a small wooden building in a late folk Baroque style, which was equipped with a St. Anne‘s altar. After the first church fell into decay, around 1862 it was rebuilt with funding from the Važinskis family. During the Soviet period, the church was not used for its purpose, and in 1988 it was returned to believers. A total renovation was completed in 1992. The Geidžiai church is attributed to the group of quadrangle sacred structures. Buildings of this type stand out from the rest with their atypical single-nave and presbytery ground plan. The building is small, compact, and of a simple design, covered with a high selvage edge roof with small towers with intricate silhouettes. Folk tradition and the priority of functionalism is reflected in the seamless volume and flat straight contour facades, especially characteristic for this type of structures of villages and small towns in the Žemaitija region. There are a number of folk style art monuments in the church, with some of them having become classic examples of folk painting.

ISBN9955624299
Mokslo sritisMenotyra / Arts
Susijusios publikacijos
Nuoroda į įrašą https://www.lituanistika.lt/content/1027
Atnaujinta2013-04-28 15:24:42
Metrika Peržiūros: 4