Linguistic tools of meaning creation in Lithuanian and English online media

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Linguistic tools of meaning creation in Lithuanian and English online media
Alternative Title:
Kalbiniai prasmės kūrimo įrankiai lietuvių ir anglų internetinėje žiniasklaidoje
In the Journal:
Valoda - .... Valoda dažādu kultūru kontekstā [Language. Language in Various Cultural Contexts]. 2022, p. 94-100
Keywords:
LT
Internetas / Internet; Informacija / Information; Tekstologija. Paleografija / Textology. Paleography; Kalbų kontaktai / Language contacts; Leksika. Kalbos žodynas / Lexicon.
Summary / Abstract:

LTPastaruoju metu vis dažniau kalbama apie žiniasklaidos poveikį skaitytojui pateikiant tam tikrą informaciją ir norint suformuoti jo požiūrį į visuomenėje vykstančius procesus. Šiame straipsnyje siekiama išsiaiškinti pastaruoju metu dažniausias verbalines priemones lietuvių ir anglų žiniasklaidoje bei nustatyti, kokios kalbos priemonės vartojamos siekiant iškomunikuoti informaciją skaitytojui. Tyrime aptarti 2020-2021 m. žiniasklaidos portaluose 'Delfi', 'Lietuvos rytas', 'Respublika', 'Medical news today', 'BBC', 'The Guardian', 'Independent' publikuoti straipsniai, kuriuose atskleidžiamas medicinos intervencijų, vaistų, medikų darbo kokybės bei sveikatos priežiūros įstaigų darbas bei iš jų kylantys pavojai. Apibendrinant galima teigti, kad kiek vienas pasaulinio lygio įvykis palieka savus pėdsakus istorijoje, kalboje, kultūroje ir pan., todėl analizuojant su sveikata susijusius straipsnius natūralu, kad daugiausia jų 2020 ir 2021 m. yra susiję su pandemija ir Covid-19. 2020 metų straipsniuose tiek anglų, tiek lietuvių žiniasklaidoje vyrauja negatyvizmas, baimė, kuri išreiškiama naujai susikurtais daiktavardžiais, veiksmažodžiais, perkeltinę reikšmę turinčiais žodžiais ar žodžių junginiais, metaforomis, kurios suteikia ypatingą pasaulio suvokimo ir interpretavimo perspektyvą, pabrėždamos tam tikrus realybės supratimo būdus. 2021 m. spaudoje daugiausia vyrauja neutralūs, teigiamą emocinį krūvį turintys sakiniai. Palyginus abiejų metų straipsnius paminėtina, kad 2021-ųjų tekstuose be temos apie pandemiją ir jos eigą, jau atsiranda potemė - susiję su vakcinacija straipsniai, kuriuose skaitytojams siunčiama žinutė apie vakcinacijos naudą ir pavojus. Raktiniai žodžiai: internetinė žiniasklaida, prasmės kūrimas, naujažodžių kūrimas, kalbinės priemonės, internetinis diskursas. [Iš leidinio]

ENRecently, there has been extensive discussion on the influence of the media in providing the reader with certain information and in order to shape his/her views on the processes occurring in society. The aim of this article is to find out the most recent verbal means in Lithuanian and English media and to determine which language means are employed to communicate information to the reader. The research analyses articles from Lithuanian online portals delfi.lt, lrytas.lt, respublika.lt and English media medicalnewstoday.com, bbc.co.uk, theguardian.com and independent.co.uk published in 2020-2021. They reveal the work of medical interventions, medicines, the quality of medical work and health care institutions and the risks arising from them. Summarising, every world event leaves its own impact on history, language, culture, etc. Therefore, when analysing health-related articles, it is natural that most of them in 2020 and 2021 are related to pandemic and COVID-19. In the articles of 2020, both English and Lithu anian media are dominated by negativity and fear. They are expressed in newly coined nouns, verbs, figurative words or word combinations, metaphors that provide a special perspective on the perception and interpretation of the world, emphasizing certain ways of understanding reality. The press of 2021 is prevailed by neutral sentences with a positive emotional charge. Comparing the articles of both years, it should be noted that in the texts of 2021, in addition to the topic of the pandemic and its course, there is already a subtopic, i.e. articles on vaccination where readers are sent a message about both benefits and risks of vaccination. Keywords: online media, meaning creation, term coinage, linguistic tools, online discourse. [From the publication]

ISBN:
9789984149752
ISSN:
1691-6042
Related Publications:
Publicistinis stilius / Audronė Bitinienė. Vilnius : Vilniaus pedagoginio universiteto leidykla, 2007. 178 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/101385
Updated:
2023-05-27 12:23:51
Metrics:
Views: 8
Export: