Socialinių darbuotojų, dirbančių vaikų dienos centruose, patiriamo mobingo raiškos būdai

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Socialinių darbuotojų, dirbančių vaikų dienos centruose, patiriamo mobingo raiškos būdai
Alternative Title:
Expression of mobbing encountered by social workers while working in children's day-care centres
In the Book:
Mokslas ir studijos, 2022: studentų tiriamųjų darbų konferencijos straipsnių leidinys. Kaunas : Kauno kolegijos Reklamos ir medijų centras, 2022. P. 37-42
Keywords:
LT
Socialiniai darbuotojai / Social workers; Darbo sąlygos / Working conditions.
Summary / Abstract:

LTDarbe naudoti metodai:1. Mokslinės literatūros ir teisnių dokumentų analizė.2. Kokybinis tyrimas, pusiau struktūruotas interviu metodas. Tyrime dalyvavo 5 socialiniai darbuotojai, kurie dirba vaikų dienos centruose. Taikyta netikimybinė patogioji tikslinė informantų atranka, iš gautų tyrimo duomenų atlikta turinio (content) analizė. Tyrime dalyvavo 5 socialiniai darbuotojai, kurie dirba vaikų dienos centruose. Kokybinio tyrimo rezultatų analizė atskleidė, kad tyrime dalyvavę socialiniai darbuotojai patiria mobingą iš vadovų, kuris pasireiškia menkinimu ir žeminimu, bendravimu pakeltu tonu, nekonstruktyvia kritika, nuomonės neišklausymu, skiriamu per dideliu darbo krūviu bei užduotimis, neatitinkančiomis socialinio darbuotojo darbo funkcijų. Informantai teigia, jog patiria mobingą iš kolegų, kuris pasireiškia atgrasia kūno kalba, pakeltu balso tonu, vengimu, šmeižimu, netinkamai tarpusavyje pasiskirstomu darbo krūviu. Reikšminiai žodžiai: mobingas, socialinis darbuotojas, vaikų dienos centras. [Iš leidinio]

ENDarbuotojų santykiai vaikų dienos centruose yra vienas svarbiausių veiksnių organizacijos klimato atžvilgiu. Konfliktiški darbuotojų santykiai, kuriuose pasireiškia mobingas, neigiamai veikia organizacijos kultūrą. Kiekvienas vaikų dienos centras negali funkcionuoti be darbuotojų sąveikos. Nuo šios socialinių darbuotojų ir jų kolegų sąveikos efektyvumo priklauso vykdomos veiklos naudingumas bei rezultatai – vaikų dienos centro teikiamų paslaugų kokybė. Gera darbo aplinka užtikrina saugumo jausmą darbuotojams, skatina organizacijos augimą bei tikslų siekimą. Darbuotojų pasitenkinimas darbu yra glaudžiai susijęs su gerais darbuotojų tarpusavio santykiais (Vveinhardt ir Sroka, 2021). Atlikti tyrimai atskleidė, kad sutrikdyta organizacijos kultūra mažina personalo motyvaciją, sukelia organizacijoje susvetimėjimo procesą, kyla nepasitenkinimas darbu, suprastėja organizacijos pasitikėjimas, organizacija taip pat suteršia savo reputaciją, o tokios organizacijos pasekmės – prarasti klientai ir sumažėjusi konkurencinė galia (Norton, 2017). Šio tyrimo problema - kokius mobingo raiškos būdus patiria socialiniai darbuotojai, dirbantys vaikų dienos centruose? Straipsnyje aptariamos mobingo priežastys, pasekmės, išryškinami mobingo veiksmai bei rūšys, taikomi prieš darbuotojus. Pristatomi empirinio tyrimo rezultatai, atskleidžiantys socialinių darbuotojų, dirbančių vaikų dienos centruose, patiriamo mobingo raiškos būdus.Employee relations in day-care centres are one of the most important factors in terms of organisational climate. Conflicting employee relations in which Mobbing affects have a negative impact on the culture of the organisation (Vveinhardt and Zukauskas, 2012). No children's day-care centre can function without staff interaction. The effectiveness of this interaction between social workers and their colleagues determines the usefulness of the activities performed and the results — the quality of the services provided by the day-care centre. The problem of the research — what types of mobbing are experienced by social workers working in day-care centres? The object of the research is how mobbing is experienced by social workers working in day-care centres. The aim of the study is to identify the types of mobbing experienced by social workers working in day-care centres. Study objectives — 1. To theoretically explain the concept of mobbing. 2. To describe the impact of mobbing on the professional performance of employees. 4. To identify the types of mobbing experienced by social workers working in day-care centres. The methodology and subjects of the research — qualitative research, structured interviews and data analysis. The participants were 5 social workers working in day-care centres.The main findings of the empirical study — 1. Mobbing is a long-term psychological pressure in the workplace that aims to intimidate an employee. Mobbing manifests itself in the following actions: verbal aggression, slander, gossip, physical aggression. 2. Employees who experience mobbing become distrustful, doubt their professional abilities, become more nervous, aggressive, feel insecure, powerless, intimidated due to work, unable to perform their professional duties, feel guilty and take responsibility for what is happening in the workplace. 3. Social workers working in day-care centres are more likely to experience mobbing by their managers, who use the following actions against them: belittling and humiliating them, avoiding them, slandering and gossiping about them, raising their tone, giving unconstructive criticism, not listening to their opinions, interrupting them. The most common mobbing behaviours used by colleagues against social workers are: hostile body language, raised tone of voice, and avoidance. Key words — mobbing, day-care centre, social worker. [From the publication]

ISBN:
9789955276159
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/101361
Updated:
2023-05-24 17:56:44
Metrics:
Views: 21
Export: