Orientavimasis aplinkoje ir jos pažinimas: veiklos įvairovės ir mokymosi tyrinėjant aspektai

Collection:
Sklaidos publikacijos / Dissemination publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Orientavimasis aplinkoje ir jos pažinimas: veiklos įvairovės ir mokymosi tyrinėjant aspektai
Alternative Title:
Orientation in the environment and its cognition: diversity of activities and aspects of learning through inquiry
In the Journal:
Gamtamokslinis ugdymas bendrojo lavinimo mokykloje [Natural Science Education in a Comprehensive School]. 2022, 28, p. 36-56
Keywords:
LT
Mokslinis ugdymas / Scientific education; Pradinis ugdymas / Primary education.
Summary / Abstract:

LTGeros mokyklos koncepcijoje (2013) atsiradęs "klasės be sienų" terminas, paskatino mokytojus pamokoms rinktis ne tik klasę, bet ir kitas erdves, esančias net ne mokykloje. Tais pačiais metais pasirodžiusi gamtamokslinės kompetencijos ugdymo(si) žaliosiose mokymosi aplinkose koncepcija ir autorių kolektyvo (Baranauskas, ir kt., 2013) parengti metodiniai leidiniai "Mokomės gamtoje ir iš gamtos" davė stimulą ir pateikė daugybę idėjų ugdomosioms veikloms gamtoje ir kitose edukacinėse aplinkose. Tokios pamokos visokeriopai turtina, nes mokinys čia gali pasijusti gamtos dalimi, tyrinėti ją visais pojūčiais. Gamtoje puiki galimybė mokiniui ugdytis daugelį kompetencijų, ypač pažinimo, t. y. įgyti žinių, tobulinti tyrinėjimo įgūdžius, plėtoti kritinio mąstymo, problemų sprendimo, mokėjimo mokytis gebėjimus. Mokantis gamtoje lengviau suprasti žmogaus ir aplinkos tarpusavio sąveiką, pastebėti tvarumo aspektus. Ugdymas gamtoje yra integralus, todėl visapusiškai lavinamas žmogaus protas: suteikiama įvairių dalykinių sričių žinių, tobulinami gebėjimai, puoselėjamos vertybinės nuostatos, pojūčiai, jausmai, vaizduotė. O pasitelkus visus vaiko jutimus lengviau rasti racionalaus ir neracionalaus (intuityvaus, jausminio, pasąmoninio) pažinimo dermę [...]. [Iš Įvado]

ENThe term "classrooms without walls" that appeared in the concept of a good school (2013) encouraged the choice of not only the classroom, but also other spaces, even those outside the school, for education. In nature, there is a great opportunity for the student to develop many competencies, especially cognitive, i.e., to acquire knowledge, improve research skills, develop critical thinking, problem solving, learning to learn abilities. Learning in nature, it is easier to understand the interaction between human and the environment, to notice the aspects of sustainability. This article focuses on the cognition of the environment and orientation in it, describes an educational activity, the purpose of which is - to help its participants get to know the area better, explore its objects, improve orientation in the environment and research abilities, teach to be more observant, cooperative. Second grade students and second year students, future primary school teachers, participated in the activity. It was another opportunity for the students to learn in a natural environment, communicate and collaborate; to learn not only from nature, friends, but also from older participants. And for female students, it is a great opportunity to get to know students, observe them in their activities, gather experience about children’s knowledge, ability to argue, formulate questions, etc., learn from them, prepare for pedagogical work. Keywords: environment cognition, orientation skills, lessons in nature, primary school students, group activities. [From the publication]

DOI:
10.48127/gu/22.28.36
ISSN:
2335-8408
Related Publications:
Pradinių klasių mokinių orientavimosi aplinkoje gebėjimų ugdymas: moksliniai tyrimai ir ugdymo turinio aspektas / Rita Makarskaitė-Petkevičienė, Rūta Rimašiūtė. Gamtamokslinis ugdymas. 2017, vol. 14, No. 2, p. 70-80.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/100512
Updated:
2023-04-19 19:30:14
Metrics:
Views: 7
Export: