Motivational variables in foreign language learning

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Motivational variables in foreign language learning
Alternative Title:
Motyvaciniai veiksniai, mokantis užsienio kalbos
In the Journal:
Taikomieji tyrimai studijose ir praktikoje [Applied research in studies and practice]. 2015, 11, p. 56-61
Keywords:
LT
Anglų kalba / English language; Kalbų (užsienio) mokymas / Language (foreign) teaching.
Summary / Abstract:

LTMotyvacija vaidina svarbų vaidmeni kalbos įsisavinimo procese. Veiksniai, lemiantys kalbų mokymąsi yra sudėtingi,o motyvacijos vaidmuo kalbų mokymosi pasiekimams yra ypač idomus, kurį būtina tirti. Tačiau reikėtų atsižvelgti ne tik į veiksnius, kurie padeda mokytis kalbų, bet taip pat ir į veiksnius, kurie tam trukdo.Gardnerio teigimu, labai motyvuotas asmuo norės mokytis kalbos, mėgausis mokydamasis ją ir sieks išmokti ją. Tam, kad suprasti kodėl asmuo yra motyvuotas, būtina suprasti besimokančiojo kalbos mokymosi tikslus. Oxford ir Shearin nuomone, kalba yra individo identiteto dalis, perduodama kitiems individams. Kalbos mokymasis apima žymiai daugiau faktorių nei paprasčiausi mokymosi įgūdžiai ar gramatikos taisyklių sistema. Kalbos mokymasis apima individo įvaizdžio, socialinio ir kultūrinio elgesio pokyčius, o tai daro didelį socialinio pobūdžio poveikį besimokančiajam (Oxford&Shearin, 1994). Demotyvacija, kuri vaidina svarbų vaidmenį mokantis užsienio kalbų, vis dar išlieka naujas tyrimų objektas. Kiti autoriai (Ghadirzadeh., Hashtroudi, Shokri, 2012) taip pat teigia, kad norint įtakoti motyvaciją, mokantis užsienio kalbų, būtina atpažinti ir pašalinti kliūtis, kurios neigiamai veikia individo požiūrį ir elgesį, kurie dažnai veda prie nepageidaujamų rezultatų. Štai kodėl būtina analizuoti ne tik tuos faktorius, kurie motyvuoja individus mokytis užsienio kalbos, bet taip pat ir faktorius, kurie trukdo mokytis. G. Petty (2006) teigia, kad motyvacijos praradimas sąlygoja neigiamą ciklą mokymosi procese: nesėkmės ir nuolatinis stimulo trūkumas mokantis kalbų neleidžia siekti pažangos kalbos įsisavinimo procese. Demotyvacija paprastai sustiprina nerimą, kuris patiriamas daugelio besimokančiųjų akademinių užsiėmimų metu ar panašiose situacijose ir šis nerimas sulyginamas su nerimu ar baime kalbėti viešai (Horwitz ir kt., 2009).Kai kurie žmonės mano, kad jų ribotos kalbos mokėjimas neleidžia jiems būti "pačiais savimi", kai jie kalba užsienio kalba. Tyrimo objektas buvo motyvuojantys ir nemotyvuojantys veiksniai, turintys įtakos studentų mokymosi sėkmei ar nesėkmei, mokantis anglų kalbos. Tyrimo tikslas - įvertinti tiriamųjų visuminės (integrative) bei instrumentinės (instrumental) motyvacijos veiksnius, apibrėžti jų svarbą ir bruožus, mokantis anglų kalbos vidurinėje mokykloje bei universitete, o taip pat nustatyti ir tirti galimus neigiamus veiksnius, trukdančius įsisavinti anglų kalbą. Tyrimui buvo pasirinkti du metodai: klausimynas ir statistinė analizė. Tyrimas buvo grindžiamas Fletcher, Roger Bull (1981), Klemensas ir Kruidenier (1983) ir Gardner (1985) teorijomis ir vertinimo priemonėmis. Tyrimo dalyviai. Šiame tyrime, buvo apklausti 242 studentai, kurie klausė privalomą anglų kalbos kursą pirmo kurso pirmąjį pusmetį Lietuvos Sporto Universitete. Tyrimo dalyviai atsakė į klausimyno klausimus, remiantis Fletcher, Roger, Bull, 1981; Clement and Kruidenier, 1983; Gardner, 1985), klausimynais, o beveik pusė klausimų buvo sudaryti naujai. Klausimynas buvo sudarytas iš trijų dalių: (1) sutelkiant dėmesį į bendro pobūdžio informaciją apie respondentų anglų kalbos mokėjimo lygį; (2), kalbos vartojimo patirtį (3) respondentų pareiškimus apie jų ketinimųs, įsitikinimus, vertybes, interesus ir požiūrius, mokantis vidurinėje mokykloje ir studijuojant universitete. Tyrimo duomenys atskleidė, kad apie du trečdaliai (66,9%) respondentų, paklausti, kodėl jie studijavo anglų mokykloje, nurodė, kad tai buvo jų apgalvotas ketinimas gilinti anglų kalbos žinias (visuminė motyvacija).Šiek tiek mažiau nei pusė respondentų (44,1%) studijavo anglų kalbą mokykloje tam, kad gauti didesnę vertinimą, 8,4% studentų - tam, kad būtų giriami šeimos narių (instrumentinė motyvacija), 10,5% tiriamųjų nurodė, kad geri anglų kalbos rezultatai padidino jų savivertę ir 8,4% respondentų pareiškė, kad jautė pasitenkinimą atlikus užduotį.(visuminė motyvacija). Be to, dauguma tiriamųjų turėjo aukštą instrumentinę motyvaciją mokytis anglų kalbos vidurinėje mokykloje; Tačiau nė vienas iš veiksnių, atskirai neturėjo didelės įtakos. Todėl motyvacija mokantis anglų kalbos yra daugiafaktorinis reiškinys. Apibendrinant galima teigti, kad vyrauja tendencija pereiti nuo instrumentinės prie visuminės motyvacijos mokantis anglų kalbos, ypač tada kai studentai tampa brandesni ir pradeda planuoti savo būsimą karjerą. Tačiau atskirai paimti, minėti veiksniai nekoreliavo tarpusavyje, o tai dar kartą patvirtina faktą, kad motyvaciją mokantis anglų kalbos gali lemti ne vienas, o keletas veiksnių vienodai. Yra labai svarbu nustatyti studentų tikslus ir poreikius ir sujungti visuminės ir instrumentinės motyvacijos veiksnius. Raktiniai žodžiai: motyvacija, demotyvacija, kalbos įsisavinimas. [Iš leidinio]

ENMotivation plays a significant role in the process of language acquisition. Factors contributing to language learning are cornplex, and the role rnotivation plays in achievement is a particularly interesting question that deserves to be' studied. However, an examination not only of motivation's contribution to learning outcomes, but also factors dernotivating language learning should be considered. The aim of the research was to assess the English language learners' integrative and instrumentai motivational factors of learning English at school and university, to define the relevance and characteristics of integrity and instrumentality in EFL as weil as determine and analyze possible demotivators atTecting a learner's failure in EFL acquisition. Results. The unwillingness to study English or even failure in meeting the requirements of the university programme was determined by several demotivating factors in learningEnglish at the university such as anxiety, lack of self-confidence and lack of enjoyment in learning English. It is important to identify students' purposes and needs and to develop proper motivational strategies. Ways should be found to connect integrative motivation with instrumentai moti ational factors that can be brought to a classroom setting. Keywords: motivation; demotivation; language learning. [From the publication]

ISSN:
2029-1280; 2669-0071
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/98972
Updated:
2022-11-25 18:01:40
Metrics:
Views: 11    Downloads: 4
Export: