Pareigūnų veiksmai neapykantos nusikaltimų atvejais ir prevencinė veikla užkardant neapykantos nusikaltimus

Collection:
Sklaidos publikacijos / Dissemination publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pareigūnų veiksmai neapykantos nusikaltimų atvejais ir prevencinė veikla užkardant neapykantos nusikaltimus
Publication Data:
Kauno rajonas, 2020.
Pages:
243 p
Notes:
Metodologinė medžiaga parengta įgyvendinant projektą „Efektyvaus atsako į neapykantos nusikaltimus ir neapykantos kalbą Lietuvoje didinimas“ (angl. „PoliceAcademy_LT: Promoting Effective Response to Hate Crimes and Hate Speech in Lithuania – PoliceAcademy"), finansuojama pagal Europos Sąjungos Teisų lygybės ir pilietybės programą (2014-2020). Projekto partneriai: asociacija "Lietuvos žmogaus teisių centras" (koordinatorius), viešoji įstaiga "Žmogaus teisių stebėjimo institutas", viešoji įstaiga "Europos žmogaus teisių fondas" ir biudžetinė įstaiga "Lietuvos policijos mokykla".
Contents:
Įžanga — 1. Įžeidžiančių komentarų ir stereotipų vertinimas. Neapykantos nusikaltimų ir neapykantos kalbos statistika, latentiškumas ir problematika — 2. Neapykantos nusikaltimų ir neapykantos kalbos samprata ir teisinis reglamentavimas. Lietuvos Respublikos teismų ir tarptautinės praktikos analizė — 3. Neapykantos nusikaltimų ir neapykantos kalbos poveikis. Policijos vaidmuo prevencinėje veikloje ir bendradarbiavimas su nevyriausybinėmis organizacijomis. Pagalbos neapykantos nusikaltimų aukoms teikimas — 4. Faktinių duomenų fiksavimas ir vertinimas įtariant neapykantos atvejį: diskriminacinių požiūrių rodikliai (indikatoriai). Atvejų analizė — 5. Nukentėjusiųjų nuo neapykantos nusikaltimo ir liudytojų apklausos ypatumai — 6. Policijos pareigūnų reagavimas į neapykantos nusikaltimus bei neapykantos kalbą ir pirminiai veiksmai įvykio vietoje. Atvejų analizė (praktinių situacijų sprendimai) — 7. Neapykantos nusikaltimų tyrimas, kliūtys ir tyrimo organizavimo ypatumai. Atvejų analizė (praktinių situacijų sprendimas) — 8. Priedai.
Summary / Abstract:

LTMokymų metodologijos tikslas – parengti nuoseklias ir išsamias mokymo rekomendacijas, kuriose pateikiamos pagrindinės nuostatos ir būdai, nurodantys mokymų vedėjams, kaip pasirengti ir vesti proaktyvius mokymus policijos pareigūnams apie neapykantos reiškinio suvokimą, reagavimą į neapykantos nusikaltimus ir jų tyrimą bei prevenciją. Taip pat tikslinės mokymų medžiagos parengimas įtraukiant ne tik teorines nuostatas, bet ir praktinius pavyzdžius ir atvejus. Esminė mokymo metodologijos paskirtis – tobulinti policijos pareigūnų žinias ir įgūdžius, skirtus gerinti reagavimą į neapykantos nusikaltimus bei suteikti dėstytojams medžiagos, reikalingos policijos pareigūnų mokymui reaguoti į neapykantos nusikaltimus, juos tirti ir veikti preventyviai. Remiantis šia metodologija, mokymas turi būti orientuotas į besimokančiuosius, praktinis ir profesionalus. Viena iš svarbių mokymų metodologijos nuostatų yra dėmesio skyrimas praktinių gebėjimų formavimui / stiprinimui pristatant ir analizuojant įvairius realius atvejus. Atvejų analizė leis besimokančiuosius sudominti ir įtraukti į įvairias praktines situacijas, diskusijas apie neapykantos reiškinį, bylų eigą ir sprendimus, taip pat gerinti policijos pareigūnų motyvaciją reaguoti į neapykantos nusikaltimus ir juos tirti. Todėl remiantis šia mokymo metodologija bus siekiama ne tik suteikti siauro teisinio, psichologinio, organizacinio pobūdžio žinių ir gebėjimų, bet ir parodyti neigiamą neapykantos nusikaltimų poveikį visuomenei, formuoti platų, brandų ir visapusišką suvokimą apie šio negatyvaus reiškinio pasireiškimą.

Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/96031
Updated:
2025-05-15 12:25:47
Metrics:
Views: 11    Downloads: 1
Export: