Skaitymo motyvacijos diagnostika: testo patikimumo įvertinimas

LDB
RinkinysMokslo publikacijos / Scientific publications
Publikacijos rūšisStraipsnis / Article
KalbaLietuvių kalba / Lithuanian
AntraštėSkaitymo motyvacijos diagnostika: testo patikimumo įvertinimas
Kita antraštėDiagnostics of reading motivation: test validation
Autoriai
LeidinyjeSpecialusis ugdymas [Special Education]. 2005, Nr. 1 (12), p. 61-73
PastabosLDB Open.
Reikšminiai žodžiai
LTSkaitymo motyvacijos diagnostika; Testo patikimumas
ENDiagnostics of reading motivation; Test validation
Santrauka / Anotacija

LTStraipsnyje pateikiami anketinės apklausos, kuria buvo siekiama įvertinti Baker, Wigfield (1999) skaitymo motyvacijos testo patikimumą ir atskleisti bendrojo lavinimo mokyklos V-VI klasių moksleivių skaitymo motyvacijos struktūrą, specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių moksleivių skaitymo motyvacijos ypatumus, duomenys. Tuo tikslu įvairiuose Lietuvos miestuose ir rajonuose apklausta 400 moksleivių. Tyrimo rezultatai parodė, kad Baker, Wigfield (1999) skaitymo motyvacijos testą galima laikyti patikimu instrumentu vertinant Lietuvos moksleivių skaitymo motyvacijos struktūrą, o apklaustų moksleivių skaitymo motyvacija iš esmės yra išorinė, vaikai linkę apsiriboti skaitymu mokykloje siekdami formalaus ar neformalaus įvertinimo; skaitymas nėra vertinamas kaip socialumo išraiška. Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių moksleivių skaitymo motyvacija iš esmės menkai skiriasi nuo bendraamžių, kas bent iš dalies leidžia optimistiškai žvelgti į šių moksleivių skaitymo gebėjimų ugdymo perspektyvas. [Iš leidinio]

ENThe goal of the research was to validate questionnaire of Baker and Wigfield (1999) and identify the structure of reading motivation of 5th-6th graders, and to reveal the difference of motivation of children with special educational needs (SEN) comparing it with the peer’s motivation. 400 pupils were interviewed in different towns of Lithuania, using a standardized questionnaire of Baker and Wigfield. The research revealed that the questionnaire by Baker and Wigfield (1999) could be considered a valid instrument for evaluation of the structure of reading motivation of 5th-6th graders in Lithuanian schools; reading motivation consists of many factors that could change in different populations; among the investigated children, the extrinsic reading motivation prevails; social goals have little impact on reading; it is not popular to read at leisure; the biggest difference comparing the reading motivation is between genders, special educational ended s have little impact; boys are more inclined to avoid reading than girls; SEN children think more about importance of reading than their peers; such factors as family members and place of residence have little impact on the structure of reading motivation.

ISSN1392-5369, 2424-3299
Mokslo sritisEdukologija / Education
Nuoroda į įrašą https://www.lituanistika.lt/content/955
Atnaujinta2018-12-20 23:04:24
Metrika Peržiūros: 21    Atsisiuntimai: 8