LT„Kitas" - tai mums kol kas mažiau pažįstamas (ypač egzi-lės laikotarpiu) Bernardas Brazdžionis kaip visuomenės ir kultūros veikėjas. Žinoma, Brazdžionis poetas ir Brazdžionis visuomenininkas yra susipynę neatskiriamai, bet šįkart pasidomėkime būtent tuo antruoju - įtakingu visuomenės veikėju, iškilia asmenybe, kurią, regis, vis dar suvokiame kiek siaurokai. Kalbant apie poetą dažnai tik prabėgom užsimenama: buvo ilgametis žurnalo redaktorius, JAV lietuvių bendruomenės tarybos narys, Lietuvių fondo tarybos narys, dėstytojavo lietuvių šeštadieninėje mokykloje, dvi kadencijas pirmininkavo Lietuvių rašytojų draugijai, aktyvus Los Andželo Lietuvių fronto bičiulių politinių studijų bei daugybės literatūros vakarų dalyvis, nepamainomas oratorius įvairiuose lietuvių sambūriuose bei iškilmėse. Įvairialypė, plataus spektro Brazdžionio veikla ypač išsiskleidė jam gyvenant Kalifornijoje, o tai truko beveik pusšimtį metų. Kiek tai pareikalavo laiko, energijos, kūrybinių jėgų! Bet ši veikla, jos populiarumas ir reikšmė lig šiol nėra išsamiau tyrinėta. Lietuvos visuomeninės minties istorijoje ji turės būti įvertinta įvairiais - ir politiniu, ir kultūriniu - požiūriais. Šio straipsnio uždavinys yra siauresnis - apžvelgti tik tam tikrą Brazdžionio veiklos dalį, apibūdinti jos specifiškumą, asmens intencijas ir vertinti būtent iš literaturologijos pozicijų. Bus nagrinėjami tik kai kurie, literatūrai artimesni poeto gyvenimo ir veiklos Los Andžele puslapiai: Brazdžionis ir Lietuvių dienos, Brazdžionis ir Dailiųjų menų klubas. Metodologinė straipsnio nuostata - aptarti kūrybinę asmenybę per komunikacijos problemą, iškelti Brazdžioniui būdingą komunikavimo tipą bei jo naudotas priemones, kartu paryškinant minimos asmenybės savitumą [p. 182].
ENSo far it has not been much dwelt upon Bernardas Brazdžionis as a public and culture figure. The article overviews the period of his life in Los Angeles (California) when his activities were very intensive from 1955 to 1980; but in fact he was very active until his death in 2002, i.e. almost half a century. His personality was exceptional since he contributed enormously to the public and cultural work of Lithuanian emigrants. The article analyzes in detail two spheres of the poet's long-term activities during the above mentioned period: firstly, editing of the bilingual journal Lietuvių dienos I Lithuanian Days and publicizing work for the journal and, secondly, the formation of and leading role in Los Angeles Fine Arts Club. The editorials of Lietuvių dienos written by Brazdžionis (though without indication of his name) are analyzed for the first time; their ideological content and publicizing expression (condensed narration, rhetoric means, national and cultural codes, metaphors, irony, etc.) are evaluated. The main tasks for the editor were to develop political thought and to form national consciousness and principles. Writing editorials made the poet to orient himself toward the sense of community, conventionalism, reject brighter individuality and less restrained creativity. However, the situation was different in the intellectual and amusing Fine Arts Club among fewer friends where Brazdžionis' individual me and his artistic nature, which was prone to playfulness and fun, could be expressed creatively.The article analyzes the specific nature of the club, more subtle communication codes that are often quite complicated from the artistic point of view, and some specific aspects of Brazdžionis' interaction with friends. The analysis and comparisons of the two quite different sides of the poet's individuality and activities enable us to understand Brazdžionis as a broad-minded, multi-talented personality and passionate communicator. He was skilled at choosing appropriate connotation values and communication codes. The poet was much liked among emigrants and he deserved exceptional popularity. However, we maintain that Brazdžionis sometimes lacked artistic suggestion and profoundness in his poetry though he had perfectly realized himself as a communicator.