LT„Naudingosios iškasenos – tai žemės gelmėse esančios gamtinės mineralinės medžiagos, kurias galima naudoti materialinėje gamyboje ar kitoms reikmėms. Pagal vertę ir gavybos bei naudojimo kiekį svarbiausios pasaulyje naudingosios iškasenos yra statybos pramonei ir kelių tiesimui skirta skalda, statybos ir apdailos akmuo, žvyras ir smėlis, energetinių resursų žaliava (nafta, akmens anglys, durpės), geležies rūda, klintys cemento pramonei ir žemės ūkiui, molis, akmens druska ir kt. Daugėjant gyventojų skaičiui, kad būtų išlaikytas pasiektas gyvenimo lygis, labai padidėjo pasaulyje išgaunamų žemės gelmių išteklių kiekis – per paskutinį šimtmetį jų išgauta daugiau nei per visą ankstesnį žmonijos gyvavimo laikotarpį“, – rašoma Lietuvos geologijos tarnybos prie Aplinkos ministerijos internetinėje svetainėje. Taigi tema šiandien darosi vis aktualesnė. Neatsitiktinai apie gimtosios šalies žemės turtus mokosi jau pradinių klasių mokiniai. Pvz., besimokantieji pagal pasaulio pažinimo mokymo priemonių komplektą „Raktas“ naudingąsias iškasenas aptaria trečioje klasėje. Tyrimo objektas – mokinių žinios ir supratimas apie Lietuvos naudingąsias iškasenas. Tyrimo tikslas – išsiaiškinti, ką po ugdomosios veiklos mokiniai žino ir supranta apie Lietuvos naudingąsias iškasenas. [Iš straipsnio, p. 118]
ENThe article presents analysis and results of educational activities organised in the 3rd form. The 3rd formers, who participated in research, learned about natural resources in Lithuania. The educational activity consisted of three parts: 1) a trip to the museum and guide’s presentation about natural resources found in Lithuania; 2) questionnaire to participants of the excursion and analysis of answers; 3) presentation of the results of the questionnaire to school learners and research works; 4) preparation of a slide presentation and sending the material to the participants of the educational activities and their parents. The research revealed that a new educational space and joining of a new person into joint activities had a positive effect on the learners. Later assessment of school students' knowledge and abilities using a test revealed that children had successfully assimilated this theme.