Facebook vaidmuo studentų socialinėje ir edukacinėje aplinkoje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Facebook vaidmuo studentų socialinėje ir edukacinėje aplinkoje
Alternative Title:
Facebook‘s role in students` social and educational environment
In the Journal:
Gamtamokslinis ugdymas [GU] [Natural Science Education]. 2016, vol. 13, No. 3, p. 96-113
Keywords:
LT
Ugdymas / Education; Universitetai / Universities.
Summary / Abstract:

LTFacebook, turėdamas daugiau nei 1 mlrd. vartotojų ir būdamas prieinamu daugiau nei 70 kalbų, keičia šimtų milijonų žmonių bendravimo bei dalijimosi informacija būdus. Lietuvos vartotojai nėra išimtis. Sparčiai augantis Facebook, tapo aktualiu mokslinių tyrimų objektu. Mokslininkai visapusiškai tyrinėja Facebook poveikį socialiniam gyvenimui. Tačiau tai vis dar yra gana naujas reiškinys moksle, ir vis dar egzistuoja neapibrėžtumas nustatant efektyviausius jo tyrimo ir panaudojimo metodus bei galimybes. Paskutiniame dešimtmetyje stebima tendencija, kad Facebook naudojamas ne tik pramogoms, laisvalaikiui ar bendravimui, bet išryškėja vis daugiau jo edukacinių funkcijų ir galimybių. 2016 metais atliktas tyrimas apie Lietuvos aukštųjų mokyklų studentų naudojimąsi socialiniu tinklu Facebook (FB), siekiant atskleisti, kaip ir kokiomis socialinio tinklo FB funkcijomis naudojasi Lietuvos aukštųjų mokyklų studentai, kaip jį vertina, kokia jų nuomonė apie FB poveikį asmeniui ir kokios yra FB edukacinės galimybės. Nustatyta, kad dauguma studentų, pripažindami, kad FB yra gera bendravimo priemonė, išreiškia teigiamą nuostatą teiginių apie galimybes FB’e gauti įdomios informacijos apie universitetą, rasti naudingų šaltinių studijoms, apie akademinių grupių bendravimą aspektu. Tai rodo, kad jie yra svarbūs studentų gyvenime, FB paįvairina studijų metodus, padeda gauti naudingos informacijos universitetinėms studijoms. Nors studentai daug laiko praleidžia FB’e, jie teigia, kad nėra priklausomi nuo naudojimosi socialiniu tinklu, ir kad tai nedaro neigiamo poveikio jų nei jų psichikai, nei studijoms. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Facebook; Socialinis tinklas; Universitetų studentai; Edukacinė aplinka; Educational environment; Facebook; Social networking websites; University studies.

ENFacebook, having more than a billion users and being acceptable in more than 70 languages, is changing the ways of communication and sharing information of hundreds of millions of people. Lithuanian users is not an exception. Rapidly changing Facebook, has become an actual scientific research object. Scientists universally are investigating Facebook’s influence on social life. However, Facebook is still quite a new phenomenon in science, and still uncertainty exists defining the most effective its research and usage methods and possibilities. In the last decade, a tendency has been observed, that Facebook is used not only for entertainment, leisure or communication, but more and more its educational functions and possibilities come to light. In 2016, a research was carried out (totally, 300 Lithuanian high school first to fourth course students participated in the research) about Lithuanian high school students’ use of social network Facebook (FB), seeking to reveal how and what functions of a social network FB Lithuanian high school students use, how they value it, what is their opinion about FB influence on a person and what are the possibilities of FB educational use.It has been stated, that most of the students, assuming, that FB is a good communication device, express a positive attitude in the aspect of the statements about possibilities to obtain interesting information about university in Facebook, to find useful sources for the studies, about academic group communication. This shows that they are important in students’ life, FB diversifies study methods, helps to obtain useful information for university studies. Though students spend a lot of time in Facebook, they assert that they are not dependent on using social network, and that this does not have a negative influence neither on their psyche nor the studies. [From the publication]

ISSN:
1648-939X; 2669-1140
Related Publications:
Pažangių mokymosi technologijų naudojimas ugdymo procese / Daina Gudonienė, Danguolė Rutkauskienė, Andrius Lauraitis. Informacijos mokslai. 2013, t. 66 p. 96-107.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/92161
Updated:
2022-03-04 20:01:49
Metrics:
Views: 10
Export: