Tarpdalykinių ryšių realizavimo didaktinės galimybės: tema "Nanotechnologijų pradžia – fulerenai"

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Tarpdalykinių ryšių realizavimo didaktinės galimybės: tema "Nanotechnologijų pradžia – fulerenai"
Alternative Title:
Interdisciplinary relation realisation didactic possibilities: subject "Nanotechnology beginning – fullerenes"
In the Journal:
Gamtamokslinis ugdymas [GU] [Natural Science Education]. 2015, vol. 12, No. 1, p. 20-31
Summary / Abstract:

LTVienas iš svarbiausių gamtamokslinio ugdymo tikslų – integralus gamtoje vykstančių reiškinių suvokimas. Todėl mokytojai turi gebėti atrasti ir perteikti mokiniams jungtis tarp atskirų gamtos mokslų. Tam būtina specialiai organizuoti patį mokymo procesą, parengti mokymo medžiagą. Pirmiausia reikia išskirti medžiagą, kuri atspindi tarpdalykinius ryšius, parinkti mokymo formas, metodus ir būdus. Atnaujintoje gamtamokslinio ugdymo bendrojoje programoje, siekiant priartinti vidurinį ugdymą prie šiandienos reikalavimų ir pagerinti mokinių mokymosi motyvaciją, įtraukta viena iš sparčiausiai pasaulyje besiplečiančių mokslo sričių – nanotechnologijos. Kokia apimtimi ir kiek giliai nagrinėti nanotechnologijas, sprendžia pats mokytojas. Todėl būtina, kad mokytojas būtų pasirengęs dirbti nuolat kintančioje mokymo(si) aplinkoje, gebėtų realizuoti naujausius tarpdalykinės didaktikos principus, naudotų informacines komunikacines technologijas. Straipsnyje vienos pamokos pavyzdžiu atskleidžiamos gamtos mokslų (fizikos, chemijos, biologijos), informatikos ir matematikos dalykų ryšių realizavimo didaktinės galimybės. Pristatomas pamokos „Nanotechnologijos: gaminame fulereno modelį“ pavyzdinis scenarijus. Aprašoma pamokos eiga, pateikiamos gamtos mokslus, informacines technologijas bei matematiką integruojančios užduotys, numatomos papildomos užduotys bei užduotys namų darbams. [Iš leidinio]

ENOne of the main natural science education aims is the integral perception of the phenomena occurring in nature. Therefore, teachers have to be able to find and convey the pupils the links between separate natural sciences. For this, it is necessary to specially organise the teaching process itself, to prepare the teaching material. First of all, the material has to be distinguished which reflects interdisciplinary links, to choose the teaching forms, methods and ways. In the renewed natural science general programme, seeking to bring secondary education nearer to present day requirements and to improve pupils’ learning motivation, one of the most rapidly spreading science fields in the world – nanotechnology – is included. To what extent and how deep to analyse nanotechnologies, decides the teacher himself. Therefore, it is necessary for the teacher to be prepared to work in the constantly changing teaching environment, to be able to realise the newest interdisciplinary didactic principles, to use information communication technologies. By giving a sample lesson, natural science (physics, chemistry, biology) informatics and mathematics subject relation realisation didactic possibilities are revealed in the article. A sample scenario of the lesson Nanotechnologies: we produce a fullerene model, is presented. The lesson course is described, the tasks, integrating natural sciences, information technologies and mathematics are presented, extra tasks and the tasks for homework are foreseen. [From the publication]

ISSN:
1648-939X; 2669-1140
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/92107
Updated:
2022-03-04 09:13:14
Metrics:
Views: 7
Export: