LTVisuomenėje vykstanti sparti kaita sąlygoja visuomenės mentaliteto raidą. Ugdymo tikslu tampa savarankiška ir kūrybinga, jau mokykloje savo gebėjimus išskleidžianti asmenybė. Asmenybės ugdymu tampa visuma būtinų sąlygų individo prigimtyje glūdintiems gebėjimams kūrybiškai reikštis, perimant ir plėtojant kultūrą. Kūrybiškumas gali reikštis bet kurioje veiklos srityje, mene, moksle. Nustatyta, kad meninio konstravimo gebėjimai mokslinėje literatūroje nebuvo analizuoti, todėl straipsnyje tiriami būtent šie gebėjimai: bandoma nustatyti jų turinį, struktūrą, vietą ir reikšmę holistinėje ugdymo sampratoje, įtaką šiuolaikinės asmenybės raidai, ugdymo galimybes ir būdus per technologijų pamokas. Bandoma išsiaiškinti, kokiu būdu galėtume ugdyti mokinį ne paklusnų vykdytoją, o aktyvų, mąstantį, vertinantį kūrėją, gebantį moksliškai pagrįsti savo veiklą ir jos rezultatus.Reikšminiai žodžiai: Technologinis ugdymas; Meninio konstravimo gebėjimai.
ENThe modern concept of education is oriented to the child, pupil. The man stress lays on the development and research of his skills, attitudes, creative, abilities, and divergent way of thinking. The artistic construction (design) skills - as the system of creative intellectual and practical activity – are described as the object of this article. The content and structure of these skills are ascertained by the method of theoretical analysis. This structure lays the theoretical background to the design of a new model of educational system. The named in the article skills various spheres can be combined in different ways in educational activity, but only the whole system, the complex approach on it enables the person to gain the competence not only in artistic construction activity (the design of the world things), but also in the exploration, evaluation and consumption of the objects of material environment.