LTStraipsnyje analizuojama Šv. Bonaventūros būties samprata ir mistinis jos pažinimo kelias. Įkvėptas Šv. Pranciškaus meditacinio dvasios tobulinimo kelio ir Šv. Augustino mokymo apie dieviškąjį apšvietimą, Bonaventūra mistikos metafiziką apibūdino kaip dieviškų tiesų priėmimą valios aktu, nes protas yra pažeistas gimtosios nuodėmės. Protas, apšviestas tikėjimo šviesos, geba intelektualiu matymu vienytis su aukščiausiąja Būtimi – Dievu. Žmogus, artėdamas prie dieviškos išminties, materialiame pasaulyje pastebi Jo pėdsakus ir, kontempliuodamas Jo raišką, aptinka Dievo atspindį Jo varduose. Dievo sąvoką Bonaventūra traktuoja kaip filosofinę, nes ji yra absoliutaus tobulumo, absoliučios būties ir visų sukurtų esinių būties pagrindas. Kiekvienas esinys yra amžinos idėjos, esančios Dievo mintyje, išraiška. Metafizinė Kūrėjo ir esinių analizė Bonaventūros traktuojama kaip filosofinio apmąstymo kelias nuo Tobuliausios Būties iki idėjų.
ENIn the article, the concept of being and mystical way of its cognition according to St. Bonaventure is analyzed. Inspired by the teaching of St. Francis on spiritual perfecting and by the teaching of St. Augustine on divine illumination, he regards mystical metaphysics as volitional acceptance of divine truths; for human reason is damaged by the original sin. Nevertheless illuminated by divine light, it is able to come into union with the highest Being, which is God, by means of intellectual seeing. Man, approaching the divine wisdom, starts recognizing His traces in the material world and contemplating them he finds His reflection in His names. Bonaventure treats God’s concept as philosophical because of its absolute perfection, absolute being and the fundamental being of all created beings. Every being is an expression of eternal idea which belongs to God’s thought. Bonaventure considers the Creator and created beings following the philosophical path from the Most Perfect Being to ideas.