Development of third form pupils‘ narrative writing abilities

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Development of third form pupils‘ narrative writing abilities
Alternative Title:
Trečios klasės mokinių pasakojimo rašymo gebėjimų ugdymas
In the Book:
Contemporary education contexts / compiler L. Jašinauskas. Vilnius : Lietuvos edukologijos universiteto leidykla, 2013. P. 152-171
Keywords:
LT
Mitai. Legendos. Padavimai / Myths. Legends. Stories; Pradinis ugdymas / Primary education.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje atskleista pradinių klasių mokinių pasakojimo rašymo gebėjimų ugdymo samprata, aptarti šiandieninėje ugdymo praktikoje rekomenduojami rašymo mokymo metodai, pateikti empirinio tyrimo rezultatai, parodantys, kaip trečios klasės mokiniai geba rašyti pasakojimą. Atkreipiamas dėmesys į tai, kad geresnių rašymo rezultatų trečiokai pasiekia tada, kai turi galimybę pasirinkti vieną rašto darbą iš kelių. Apibendrinant tyrimo rezultatus galima teigti, kad pasakojimas – tai tekstas, kuriame pasakoma, kas atsitiko, tam tikra seka pateikiami įvykiai, kuriuose dominuoja judesys ir laiko tėkmė, nuo kurios ir priklauso pasakojimo nuoseklumas. Dėl teksto rišlumo ir vientisumo išlaikymo pasakojimo kūrimas yra sudėtingas procesas, tačiau su pasakojimo rašymo metodika, jo struktūra supažindinama dar antroje klasėje, o trečioje klasėje mokiniai įtvirtina ir tobulina pasakojimo raštu gebėjimus. Ugdant pasakojimo rašymo gebėjimus, tikslinga vaikams leisti iš kelių temų ar situacijų pasirinkti vieną. Taip ugdytiniams bus įdomiau kurti, kiekvienas galės realizuoti individualius poreikius, perteikti savo patirtį. Interviu metodu išsiaiškinta, kad pedagogai, pasirinkę tinkamas priemones bei metodus, skatina mokinius tobulėti pasakojimo rašymo srityje. Mokytojai dažniausiai pasirenka kurį nors vieną vertinimo kriterijų. Jis yra iš anksto užrašomas lentoje, kad vaikai žinotų, ko iš jų tikimasi. Tai veiksmingas būdas ugdant pasakojimo rašymo gebėjimus, tačiau jo vieno nepakanka, nes mokiniai privalo žinoti visus kriterijus, pagal kuriuos parašius bus pasiekta aukščiausia rašto darbo kokybė.Remiantis atlikto tyrimo duomenimis, galima teigti, kad trečios klasės mokinių raštingumas yra aukštesnio lygio nei kalbinės raiškos, turinio ir teksto struktūros kūrimo gebėjimai. Norint pasiekti aukštesnės rašto darbų kokybės, būtina atkreipti dėmesį į kriterijų visumą, nes dažniausia Lietuvos pradinio ugdymo patirtis rašant kūrybinius darbus buvo ir yra tik klaidų taisymas. Analizuojant tyrimo rezultatus matyti, kad šiose klasėse pedagogai labiausiai pabrėžia raštingumą, tačiau stokojama dėmesio kalbinei raiškai, teksto struktūrai ir turiniui. Palyginus per tyrimą įvertintų trečios klasės mokinių pasakojimo rašymo gebėjimų lygį ir pedagogų pateiktus 2012 mokslo metų I pusmečio pasakojimo rašymo gebėjimų rezultatus, galima teigti, kad per tyrimą nustatyti aukštesni mokinių mokymosi pasiekimai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Pasakojimo rašymo gebėjimų ugdymas; Pradinių klasių mokiniai; Development of narrative writing abilities; Primary school children.

ENThis article aims to reveal the conception of primary school children’s narrative writing development; to discuss the methods of teaching to write that are recommended in modern educational practice; and to describe the results of the empirical study, which demonstrate how the third-formers are able to write a narrative with the help of these methods. It must be noted that third-formers achieve better writing results when they have the possibility to choose one work to write about out of several recommended. [From the publication]

Related Publications:
Teksto semantinis branduolys, klasifikacija ir struktūra / Zita Alaunienė. Filologija. 2009, Nr. 14, p. 5-15.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/89738
Updated:
2021-02-02 19:08:45
Metrics:
Views: 18
Export: