LTDisertacijoje profesinė socializacija moksle suprantama kaip profesinės raidos procesas, kurio metu įgyjamos arba sustiprinamos kompetencijos, patirtys ir įgūdžiai, reikalingi mokslinei veiklai. Koncentruojantis į labiau apibrėžtą periodą, kuris prasideda tapus doktorante ar doktorantu ir baigiasi įgijus mokslų daktaro laipsnį, disertacinio tyrimo tikslas – paaiškinti profesinės socializacijos technologijos moksluose specifiką doktorantūros studijų laikotarpiu, įvertinant institucinių praktikų ir individų sąveikų mikro-, mezo- ir makrolygmenimis ypatumus lyties aspektu. Tyrimui atlikti naudojami skirtingi tyrimų metodai: nacionalinių (makro- ) ir institucinių (mezo-) dokumentų, reglamentuojančių doktorantūros studijų proceso eigą analizė (N=34); doktorančių ir doktorantų studijuojančių skirtingose technologijos mokslų srityse skirtingose Lietuvos mokslo ir studijų institucijose anketinė apklausa (N=165) ir interviu (N=25). Skirtingų metodų naudojimas grindžiamas tuo, jog įvairių duomenų rinkimo ir analizės metodų naudojimas atliekant tyrimą sudaro sąlygas į tiriamą reiškinį pažvelgti iš (bent santykinai) skirtingų perspektyvų. Literatūros ir kitų informacijos šaltinių analizės rezultatas – konceptualinis profesinės socializacijos modelis, į kurio struktūrą įtraukiamas lyties aspektas. Empirinis originaliai sukurto profesinė socializacijos technologijos moksluose modelio tikrinimas parodė, kad yra sudėtinga (jei iš viso įmanoma) aiškiai atskirti atskirų – mikro-, mezo- ir makro- – analizės lygmenų dedamąsias ir jų poveikius moterų ir vyrų socializacijai technologijos moksluose, kadangi atskiruose doktorantūros studijų etapuose pastarosios dedamosios yra glaudžiai susijusios ir tarpusavyje persidengia.
ENIn this dissertation, professional socialization in science is understood as a process of professional development in which competences, experiences and skills necessary for scientific activities are acquired or enhanced. Concentrating on a shorter and a more defined period that starts after a person becomes a doctoral student and ends after a doctoral degree is granted to a person, the aim of the research is to explain specific features of professional socialization in technological sciences during the period of doctoral studies by assessing peculiarities of interactions between institutional practices and individuals at micro, meso, and macro levels from the gender perspective. The study encompassed analysis of institutional documents (N=34), questionnaire survey (N=162) and semi-structured interviews (N=25) with female and male doctoral students, who were studying in different fields of technological sciences at different Lithuanian universities. The use of different methods is based on the fact that the application of different methods of data collection and analysis in the course of the research allows to look at the phenomenon under investigation from different perspectives (at least relatively) and formulate / develop a more comprehensive understanding of the problem accordingly.The empirical examination of the originally developed model of professional socialization in technological sciences showed that it is difficult (if at all possible) to clearly distinguish the components of different levels, i.e. micro, meso, and macro, of the analysis and their effects on women’s and men’s socialization in technological sciences as, at different stages of doctoral studies, the above-mentioned components are closely interrelated and overlap.