LTPradėjusiam nagrinėti krikščionybės metafiziką tyrinėtojui iškart kyla klausimas, kaip suprasti krikščionybę. Tik iš pirmo žvilgsnio šis klausimas atrodo savaime aiškus. O iš tikrųjų, be pripažintų tokių krikščionybės šakų, kaip katalikybė, stačiatikybė ir protestantizmas, yra aibė sektų, erezijų, autokefalinių bažnyčių ir kt. Painiavos į šį klausimą įneša dar ir tai, kad kai kurių religinių grupių nariai nesivadina krikščionimis, nors jų mokymų centre figūruoja Kristaus įvaizdis. Religijos pagrindą dažniausiai sudaro tam tikri tekstai, kurie turi būti kanonizuojami, o tai yra iš esmės normavimo aktas, kai vieni tekstai pripažįstami, o kiti nepripažįstami. Krikščionių šventuosius tekstus sudaro Senojo ir Naujojo Testamentų knygos. Kanonizavimas visada savyje turi doktrininį momentą, nes tekstų atrinkimas jau yra jų interpretavimas, paremtas tam tikromis dogmatinėmis prielaidomis. Tačiau kanonizuoti tekstai - tai dar ne pati doktrina, nes čia nėra konceptualių tezių ir tokių pat ryšių tarp jų. Konceptualizavimas iš esmės yra tam tikrų tezių dogmatizavimas, pavertimas teologijos doktrina. Krikščionybėje dogmatizavimas buvo Visuotinių Bažnyčios Susirinkimų reikalas [Iš Įvado].
ENSubject of my concern is Christianity and Neochristianity, i.e. the centre of my discussion is the essence of Christian religion. Only a simpleton views the answer of the question to be self- evident: Christians believe in Christ. However, Christ is recognized by Judaism and Islam as well. Yet, this recognition doesn’t make them Christians. I start my discussion with the history of Christianity. The difference between Christian, on the one hand, and Pre-Christian and Judaic God, on the other, is the following. Non-Christian God is not actualized and differentiated, He is God in Himself. God’s actualization starts with the pre-eternal birth of the Son. Before the Word, God was silent - then God’s Word was Christ. Meanwhile, this actualization was not complete. The Word (Logos) is the Word because He (Christ) signifies something. That’s why the Son’s birth implies further actualization. God is bound to create the world in order to be actualized. However, the world without humans is not complete. Actualization goes forth, God the Father creates a human and becomes the Lord (the Son). Now, God exists not in Himself but for humans. God is triple: God the Father, God the Son and God the Holy Ghost. For me, the Trinity’s dogmatum is the most essential feature of Christianity since it underlies the whole Christian doctrine.