LTBendradarbiavimo problemiškumas viešajame sektoriuje - lyg ir akivaizdus. Tačiau tai, kas yra tarsi savaime suprantama, laikui bėgant netenka reikšmingų niuansų, niveliuojasi, nepelnytai supaprastinama. Viešojo sektoriaus bendradarbiavimo srityje aptinkami įsisenėję prieštaravimai, minimi proginėse politikų kalbose, tačiau praktikoje sulaukiantys nepakankamai dėmesio. Tai akstinas gvildenti bendradarbiavimo temą, pabrėžiant jos daugiaprasmiškumą, akcentuoti sąsajas ir sąveikas, stiprinančias viešąją bendradarbiavimo kultūrą, nepaliekant nuošalėje ir viešosios kultūros užribio klausimų. Bendradarbiavimo viešajame sektoriuje tema taip pat suponuoja tam tikrus specifinius su specialistų universitetinio išsilavinimo problematika susijusius klausimus, pavyzdžiui, ar būsimi tarnautojai yra tinkamai pasirengę profesinei veiklai kaip santykių visuomenėje taikintojai? Autoriaus įsitikinimu, siekiant įgyvendinti naujosios viešosios vadybos reikalavimus, reikalinga universitetinių studijų programų korekcija, galinti padėti subrandinti naujos kartos darbuotojus. Straipsnio tikslas - panagrinėti bendradarbiavimo kultūros prieštaravimus Lietuvos viešajame sektoriuje ir šiame kontekste paanalizuoti bendradarbiavimo gebėjimų ugdymo ypatybes, rengiant viešojo sektoriaus tarnautojus.
ENThe culture of collaboration in the public sector of the new democratic countries still is being very controversive. There are a number of examples demonstrating reciprocity, mutual support, cooperative problem solving in the interactions of public sector actors. At the same time we observe a lot of cases, where a destruction, beurocracy, lack of social dialogue are prevailing. Relationship between public, self governmental institutions and the communities as well as individuals need to become more open and close, the predacious nature of some interest groups, a selfishness of the new capitalists which they demonstrate towards their employees - these and lots of other cases show, how many attempts have to be done to mature the culture of cooperation and conflict resolution in public sector. One of the strategies to empower the culture of interpersonal and intergroup cooperation is based on educating a new generation of civil servants with professional competency to manage conflicts, to facilitate social justice, democratic decision making in public interactions.