LTŠiame straipsnyje, remiantis Carol Martin suformuluota teorine Tikrovės teatro sandara, apžvelgiama tikrovės fenomeno raiška teatro lauke apibendrinant menotyrinę, sociologinę bei ontologinę perspektyvas ir artikuliuojant teatrinio akto metu atsiskleidžiančius funkcinius-mechaninius pokyčius, kurie vyksta auditorijoje. Įvertinant per pastaruosius du dešimtmečius Lietuvos teatre ekstensyviai taikomus šiuolaikinio teatro principus, straipsnyje Tikrovės teatro požiūriu taip pat nagrinėjami reikšmingiausi Lietuvos teatro atvejai, darantys ryškią įtaką tikrovės vaizdavimo / kūrimo būdams.
ENBased on the theoretical framework of the Theatre of the Real formulated by Carol Martin, this article (1) reviews the manifestations of the phenomenon of reality within the theater, (2) summarizes sociological and ontological perspectives, as well as the ones of Art Theory, and (3) articulates the mechanical changes that occur within the audience during the performance itself. Taking into account the contemporary practices extensively applied to the Lithuanian theater over the last two decades, the article (4) also deals with the most significant Lithuanian cases in which reality is being depicted/created on the theatrical stage.