Auksas ir žuvis: Malvinos Jelinskaitės fotografinio medijavimo praktikos

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Auksas ir žuvis: Malvinos Jelinskaitės fotografinio medijavimo praktikos
Alternative Title:
Gold and fish: photographic mediation practices by Malvina Jelinskaitė
In the Journal:
Logos (Vilnius). 2020, 102, p. 125-135
Subject Category:
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje, remiantis Dionisijaus Areopagito (Pseudodionisijaus Areopagito) kai kuriomis mistinėmis dogmomis, taip pat modernistinės dailės formalizmo intelektualinio sparno kai kuriomis idėjomis, taip pat XIX a. pabaigos–XX a. pirmos pusės britiškojo realizmo, pavyzdžiui, Alfredo Northo Whiteheado, ir prancūziškojo intuityvizmo, pavyzdžiui, Henri Bergsono, kai kuriomis koncepcijomis, aptariamos Malvinos Jelinskaitės fotografinio medijavimo praktikos. Keliama prielaida, jog šių koncepcijų rudimentų galima aptikti M. Jelinskaitės performatyviose fotografinėse praktikose ir jų vaizdinėje semantikoje. Tačiau svarbu ne vien šie rudimentai, bet ir tai, jog tiek visas minėtas koncepcijas, tiek ir pačios menininkės fotografinio medijavimo praktikas jungia, filosofiniais terminais kalbant, neoplatonistinės tradicijos, santykio su tikrove jos ribose, leitmotyvas. Šiame straipsnyje nesiekiama nuodugniai aptarti visas minėtas koncepcijas, veikiau – aptikti jų atspindžių aptariamose fotografinio medijavimo praktikose.

ENThis article concentrates on the photographic mediation practices by Malvina Jelinskaitė. The characteristic feature of the artist’s creative process is her personal deeply intuitive outlook, her focus on the hidden semantics of the structure of the image. At some point, Jelinskaitė’s photographic practices could be treated as photographic mediation practices, (relatively) based on some mystical dogmas of Pseudo-Dionysius the Areopagite, as well as, some ideas of British philosophical realism, such as the ideas of Alfred North Whitehead, and French intuitivism, such as the ideas of Henri Bergson, and some other philosophical and/or aesthetical concepts. I is assumed that some rudiments of these ideas could be found in Jelisnakitė’s performative photography. To summarize, it could be said that all these concepts as well as Jelinskaitė`s photographic practices, are united by the leitmotif of the Neoplatonist philosophical thinking tradition.

DOI:
10.24101/logos.2020.14
ISSN:
0868-7692
Related Publications:
Fotografijos vaizdinių medijavimas asmeniniame meninės kūrybos procese. Sovijus. Tarpdalykiniai kultūros tyrimai. 2022, t. 10, Nr. 1, p. 201-207.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/84987
Updated:
2020-07-28 20:31:06
Metrics:
Views: 31    Downloads: 2
Export: