Kantaučiai. Bažnyčios istorija : XVII a. pabaiga- XIX a. vidurys

LDB
RinkinysMokslo publikacijos / Scientific publications
Publikacijos rūšisKnygos dalis / Part of the book
KalbaLietuvių kalba / Lithuanian
AntraštėKantaučiai. Bažnyčios istorija : XVII a. pabaiga- XIX a. vidurys
Kita antraštėKantaučiai : church history : the late 17th- mid 19th centuries
AutoriaiPaknys, Mindaugas
ŠaltinisPlungės dekanato sakralinė architektūra ir dailė. T. 2, Rietavas, Tverai, Kantaučiai, Lieplaukė, Medingėnai, Žlibinai / sudarytojas Adomas Butrimas Vilnius: Vilniaus dailės akademijos leidykla, 2005. P. 115-120.
PastabosLDB Open.
Reikšminiai žodžiai
LTKantaučių bažnyčios istorija; Bažnyčios interjeras; Bažnytinės brolijos
Santrauka / Anotacija

LTKantaučių bažnyčios istorija būdinga daugumai privačiose žemėse statytų bažnyčių istorijoms. Kantaučių savininkas Kristupas Timotiejus Šiukšta dar apie 1672 metus pastatė bažnyčią, kuriai nuolatinę fundaciją užrašė tik gyvenimo pabaigoje 1692 m. 1703 m. bažnyčioje įsteigta Švč. M. Marijos Rožančinės brolija, bažnyčioje XVIII a. stovėjo įrengti šeši altoriai. Apie 1760 metus įrengtas visas naujas bažnyčios altorių kompleksas, kuris perkeltas į naują, tarp 1764-1778 m. statytą bažnyčią. Vėliau pastatas tik remontuotas, kiek pakeista stogo konstrukcija, iškelti bokšteliai, tačiau pagrindinės jo formos liudija XVIII a. II-osios pusės medinę architektūrą. 1784 m. Kantaučių bažnyčioje įsteigta ir Švč. Sakramento brolija, 1821 m. prie bažnyčios funduota Švč. Mergelės Marijos Rožančinės altarija. Prie Kantaučių bažnyčios veikė 1773 m. statyta Rivionių filijinė bažnyčia. Tačiau ji XIX a. viduryje minima griūvanti, netrukus buvo nugriauta ir nebeatstatyta. Straipsnio pabaigoje pateikiamas Kanatučių klebonų XVII-XIX a. sąrašas. [Iš leidinio]

ENThe history of the church of Kantaučiai is similar to the history of all churches built on private lands. Kristupas Timotiejus Šiukšta, the owner of Kantaučiai, built a new church as far back as 1672, the constant foundation for which was established only in 1692. In 1703, a brotherhood of the Blessed Virgin Mary was established here and in the 18th the church had 6 altars. In about 1760 a new complex of altars was built in the church, which was later transferred to a new church, built between 1764 and 1778. Later the building was renovated with some changes introduced to the construction of the roof. The turrets of the church were elevated; however its main forms reflect the architecture of the late 18th century. In 1784, the Brotherhood of the Holy Sacramento was established in the church of Kantaučiai. In 1773, a branch church of the Kantaučiai church was constructed. However, the 19th century saw its demolition. It was demolished and never reconstructed. At the end of the article the author presents the list of Kantaučiai priests between the 17th and the 19th centuries.

Mokslo sritisIstorija / History
Nuoroda į įrašą https://www.lituanistika.lt/content/836
Atnaujinta2020-09-13 15:03:09
Metrika Peržiūros: 7