Models of cultural heritage management

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Models of cultural heritage management
Alternative Title:
Kultūros paveldo valdymo modeliai
In the Journal:
Transformations in business & economics . 2014, vol. 13, no. 2 (32), p. 236-256
Notes:
LDB Open.
Keywords:
LT
Kultūros paveldas; Paveldo turizmas; Paveldo turizmo produktai, modeliai; Rinkodara; Sovietinis paveldas; Vadyba; Vietinė bendruomenė
EN
Cultural heritage; Heritage tourism products; Heritage tourism products, models; Local community; Marketing; Models
Summary / Abstract:

LTSovietinio laikotarpio paveldo vystymas leistų Lietuvai prisidėti prie Europos kultūros paveldo strategijos įgyvendinimo. Tačiau šis paveldas svarbus ne tik kaip turistinis „masalas“. Sovietinės okupacijos metais Lietuvos miestai buvo intensyviai industrializuoti, tačiau atkūrus šalies nepriklausomybę, dauguma planinės ekonomikos pagrindu veikusių įmonių bankrutavo. Dėl to šalyje daug apleistų sovietinių pastatų, kuriuos pritaikius turizmo plėtotei, šias vietoves galima būtų atgaivinti ir paskatinti ekonominę regeneraciją- Taigi, siekiant tvarios šalies regionų plėtros, būtina ieškoti optimalių modelių, padėsiančių plėtoti paveldo turizmą šiose vietovėse. Tačiau siekiant subalansuotos paveldo industrijos plėtros, reikia aiškaus paveldo turizmo vadybos modelio, kuriame būtų išskirti visi suinteresuotieji ir jų interesai. Straipsnyje analizuojama, kokie vadybos veiksniai paskatintų paveldo turizmo plėtrą Lietuvoje bei aptariamos trys paveldo turizmo valdymo sistemos. Straipsnio pabaigoje pateikiamas hipotetinis, specialiai Lietuvos paveldo industrijai pritaikytas valdymo modelis, sujungiantis gerąsias aptartų modelių praktikas. [Iš leidinio]

ENManaging heritage sites act as a link between the national (most often - public) heritage institutions, cultural heritage consumers (tourists) and local community. The last item - the local community - is a factor, without which it would be impossible properly interpret the heritage and create an authentic experience for tourists. AH of the above given elements must work closely and productively collaborate in shaping of particular area heritage tourism products, their supply and marketing. So the aim of this article is to analyse the practices and models for cultural heritage management, which are practically used in the world. There are many various models and concepts developed in the scientific literature and heritage management practice how to properly manage cultural heritage, but authors focus on the UNESCO practices, so there will be disccused three heritage management models - the ANZECC, AHC (developed by Australian heritage organizations) and NWHF. [From the publication]

ISSN:
1648-4460
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/82636
Updated:
2020-07-09 21:15:57
Metrics:
Views: 4
Export: