Darželio grupės pobūdžio sąsajos su vaikų socialiniu subrendimu mokyklai

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Darželio grupės pobūdžio sąsajos su vaikų socialiniu subrendimu mokyklai
Alternative Title:
Links between kindergarten group types and social school readiness
In the Journal:
Taikomoji psichologija [Contemprorary applied psychology.]. 2018, nr. 1, p. 4-16
Keywords:
LT
Subrendimas mokyklai; Mišrios darželio grupės; Homogeniškos darželio grupės,; Noras lankyti darželį
EN
School readiness; Mixed-age kindergarten groups; Homogenous kindergarten groups; Kindergarten liking
Summary / Abstract:

LTLietuvoje priešmokyklinis ugdymas vyksta tiek mišriose, tiek ir homogeniškose darželio grupėse. Abiejų minėtų tipų grupės turi savų privalumų ir trūkumų, tačiau, kadangi viena iš pagrindinių darželio funkcijų yra parengti vaikus mokyklai, atkreipiamas dėmesys, kad nėra Lietuvoje atliktų tyrimų, kurie nagrinėtų grupės pobūdžio sąsajos su socialiniu subrendimu mokyklai. Tyrime dalyvavo 52 vieno amžiaus tarpsnio grupes lankantys vaikai ir 50 mišrias grupes lankančių vaikų. Duomenis apie vaikus pateikė 7 darželių grupių auklėtojos. Socialiniam subrendimui vertinti buvo naudojama Š. Magelinskaitės (2011) sukurta Vaikų socialinio subrendimo mokyklai skalė. Taip pat vaikams buvo užduoti klausimai apie tai, ar turi grupėje draugų, kas yra geriausi draugai ir ar patinka eiti į darželį. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad homogeniškas grupes lankančių vaikų socialinis subrendimas mokyklai buvo geresnis, nei mišrias grupes lankančių vaikų. Vaikai, kuriems patinka eiti į darželį ir kurie turi darželyje draugų, buvo labiau subrendę mokyklai. Nepaisant užsienio literatūroje vyraujančios nuomonės, kad ugdymas mišriose grupėse yra pranašesnis už ugdymą homogeniškose grupėse, šis tyrimas parodė, kad homogeniškose grupėse ugdomi vaikai pasižymėjo didesniu socialiniu subrendimu mokyklai. [Iš leidinio]

ENPreschool education in Lithuania is conducted in both mixed-age and homogenous kindergarten groups. Both types of groups have their advantages and disadvantages, however, as one of the key functions of a kindergarten is to prepare children for school, a lack of studies conducted in Lithuania and examining links between kindergarten group types and social school readiness is noteworthy. Fifty two children attending homogenous groups and 50 children attending mixed-age groups participated in the study. Data about children was provided by 7 kindergarten teachers. Social school readiness was assessed using Social School Readiness Scale developed by Š. Magelinskaitė (2011). Children were also asked how much they liked going to kindergarten, did they have friends in their group and who their friends were. Results of the study revealed that children attending homogenous kindergarten groups were higher in social school readiness than those attending mixed-age groups. Children, who liked going to kindergarten more and who had friends there scored higher in social school readiness than those disliking kindergarten and having no friends. Contrary to the opinions prevailing in international literature, results of the present study indicate that children attending homogenous kindergarten groups had higher social school readiness than those attending mixed-age groups. [From the publication]

ISSN:
2029-1477
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/82262
Updated:
2020-02-11 12:54:58
Metrics:
Views: 23    Downloads: 9
Export: