LTMonografijoje susisteminti ir apibendrinti moksliniai tyrimai, atlikti autoriaus 2009–2018 m. Monografijos tikslas – išnagrinėti, kaip personalizuoto mokymosi metodais ir išmaniosiomis technologijomis patobulinti visų pakopų švietimo kokybę ir efektyvumą. Tyrimai yra tarpdalykiniai – informatikos inžinerijos, matematikos, edukologijos ir psichologijos mokslo krypčių. Mokslinė tyrimų vertė yra ta, kad yra ištirta daugybė išmaniųjų metodų ir technologijų, taikytinų mokymuisi personalizuoti. Praktinė tyrimų reikšmė ta, kad jų rezultatų diegimas pedagoginėje praktikoje leis gerokai pakelti besimokančių asmenų motyvaciją, mokymo ir mokymosi kokybę bei efektyvumą. Tyrimų metu buvo taikomi mokslinės literatūros sisteminės analizės metodas, ontologija – rekomendavimo sistemos žinių aprašymo metodas, RDF, W 3C žiniatinklio ontologijos kalba (OWL), tikimybių teorijos metodai tinkamumo rodikliams nustatyti, duomenų gavybos priemonės, ANN, programiniai agentai, modeliavimo, projektavimo, ekspertinio vertinimo ir daugiakriterių sprendimų analizės metodai. Monografiją sudaro įvadas, trys dalys, bendrosios išvados ir rekomendacijos bei šaltiniai. Monografija skirta mokslininkų mokslinei kvalifikacijai tobulinti, vykdant aukšto lygio mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros projektus, siekiant įgyti daugiau žinių ir geresnį suvokimą. Taip pat siekiama tobulinti doktorantų, jaunų ir patyrusių mokslininkų kvalifikaciją, vykdant praktinę mokslinę veiklą ir mokslinių idėjų mainus [Iš Įvado].