Corpus-assisted discourse analysis of new digital genres: a study of online product descriptions in Lithuania

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Corpus-assisted discourse analysis of new digital genres: a study of online product descriptions in Lithuania
Alternative Title:
Tekstynais paremtas naujų skaitmeninių žanrų tyrimas: produktų aprašymai Lietuvos gamintojų internetinėse svetainėse
In the Journal:
Kalbų studijos [Studies About Languages]. 2019, Nr. 35, p. 34-48
Keywords:
LT
Reklama / Advertising.
Summary / Abstract:

LTŠio darbo tikslas – remiantis tekstynų lingvistikos prieiga atskleisti, kaip Lietuvos duonos gamintojai konstruoja palyginti naujai atsiradusį skaitmeninį žanrą – gaminamų produktų aprašymus internetinėse gamintojų svetainėse. Taikant Andriaus Utkos sukurtą automatinio teksto funkcijų nustatymo programą, šiuo tyrimu siekiama parodyti, kuo ir kiek šis žanras yra panašus į penkis šios programos identifikuojamus superžanrus. Remiantis statistinėmis analizuojamų tekstų charakteristikomis, dažniniais žodžių sąrašais ir dažniausių žodžių analize kontekste, aptariami vyraujantys duonos reklamos diskursai bei gamintojų kuriama produktų tapatybė. Tyrimui naudotus duomenis sudaro duonos gaminių aprašymai, surinkti iš šešių pagrindinių pramoninių duonos kepėjų internetinių svetainių. Duomenų bazę sudaro daugiau nei 150 produktų aprašymų arba apie 10000 žodžių. Siekiant nustatyti išskirtinius tiriamojo žanro ypatumus, duonos aprašymų leksika vertinama lyginant jos vartojimą su Dabartinės lietuvių kalbos tekstyno (tekstynas.vdu.lt) duomenimis. Gauti rezultatai rodo, kad lietuviškuose duonos aprašymuose vyrauja dvi teksto funkcijos: deskriptyvumas ir nespontaniškas ekspresyvumas, kas rodo, jog tirtieji tekstai turi daugiausiai akademinės prozos ir grožinės literatūros bruožų. Kolokacijų ir žodžių dažnumo duonos aprašymuose analizė taip pat patvirtina, kad juose dažnai vartojami akademinei prozai ir grožinei literatūrai būdingi leksiniai ypatumai. Šį naują skaitmeninį žanrą gamintojai naudoja tam tikroms vertybėms ir ideologijoms skleisti ir dažniausiai pabrėžia tokius sociokultūrinius aspektus kaip tradicijos, tautinis paveldas ir tęstinumas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Diskursas; Žanras; Tekstyno analizė; Teksto funkcijos; Duonos reklama; Discourse; Genre; Corpus analysis; Text functions; Bread promotion; Lithuanian.

ENThe present paper relies on a corpus linguistic approach to reveal how the new digital genre of product descriptions is constructed and shaped by Lithuanian bread manufacturers. This study primarily focuses on the Multi-Dimensional analysis of bread descriptions as compared to other genres. It investigates the dominant verbal discourses of bread promotion and the typical linguistic choices used to disseminate these discourses. The data includes product descriptions available on the websites of six major industrial bread bakers in Lithuania and consists of more than 150 product descriptions (approx. 10,000 words). The lexical choices in these texts are evaluated by referring to the Corpus of Contemporary Lithuanian (tekstynas.vdu.lt) as a general reference corpus. The results show that in Lithuanian bread descriptions two text functions dominate: descriptiveness and prepared expressiveness, which further indicates that the target texts are closest to academic prose and fiction. The analysis of collocations and word frequencies supports the prevalence of features characteristic of both academic prose and fiction. This new digital genre is used by producers to disseminate and emphasise certain values and ideologies through explicit verbal references to tradition, inheritance, and continuity. [From the publication]

DOI:
10.5755/j01.sal.35.0.22523
ISSN:
1648-2824; 2029-7203
Related Publications:
  • Statistinis tekstų funkcijų nustatymas : disertacija / Utka, Andrius. Kaunas, 2004. 154 lap.
  • The Discourse of food promotion: bread packages in Lithuania / Jūratė Ruzaitė. Multiple perspectives in linguistic research on Baltic languages / edited by Aurelija Usonienė, Nicole Nau and Ineta Dabašinskienė. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2012. P. 104-136.
  • What is a culinary crime? : a study of online bread promotion in Lithuania and the UK / Jūratė Ruzaitė. Anglistics in Lithuania : cross-linguistic and cross-cultural aspects of study / edited by Inesa Šeškauskienė, Jonė Grigaliūnienė. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing, 2013. P. 28-63.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/81576
Updated:
2020-01-11 21:27:35
Metrics:
Views: 25    Downloads: 3
Export: