Alternatives to the culture of consumerism, or the charm of skeptical solitude

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Alternatives to the culture of consumerism, or the charm of skeptical solitude
Alternative Title:
Alternatyvos vartotojiškai kultūrai, arba skeptiškos vienatvės žavesys
In the Journal:
Filosofija. Sociologija [Philosophy. Sociology]. 2019, t. 30, Nr. 1, p. 55-62
Keywords:
LT
Komunikacija / Communication; Rinka. Rinkodara / Market. Marketing.
Summary / Abstract:

LTSociologo Zigmunto Baumano knygose, pavyzdžiui, „Vartojamas gyvenimas“, vartotojų prekių rinka analizuojama kaip įgavusi absoliutaus suvereno požymių. Rinka visagalė ir vartotojiškumas, kaip nepaliaujama takios modernybės tėkmė, neša viską su savimi. Nėra tokios žmogiško gyvenimo srities, kurios nebūtų nuplovęs šitas srautas. Z. Baumanas rinkos poveikį aprašo naudodamas politologijos sąvokas ir kartais apgailestauja, kad šis suverenas išmeta iš savo „valstybės“ tuos netikėlius, kurie neturi teisės joje gyventi. Nelaimėlių, iškritusių iš šio srauto, sociologas beveik neanalizuoja. Tiesiog jie pasirodo kaip tam tikras periferinis elementas, kuris paryškina rinkos ekonomikos poveikį: rinka nėra visiems palanki. Kartu ima atrodyti, kad nebėra jokios išeities iš šios beprotybės. Viskas, įskaitant žmonių santykius, yra viso labo tik vartojimas. Tai suvereno absoliutizmas. Rinkos mitas išaiškinamas iki galo: šioje padėtyje nebėra ko dar atsiklausti. Ką reiškia iškristi iš vartotojų rinkos? Ką gali ši vienatvės pozicija suteikti? Straipsnyje svarstomos vartojimo, komunikacijos ir vienatvės temos išryškinant alternatyvias pozicijas vartojimui. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Suverenas; Vartojimas; Rinka; Skepticizmas; Vienatvė; Komunikacija; Sovereign; Consumerism; Market; Skepticism; Solitude; Communication.

ENThe paper focuses on the elaboration of an opposition to the consumer commodity market which is recognised as a sovereign by British sociologist Zygmunt Bauman. For Bauman, consumerism is an archetype of loneliness, and besides the question of alternative to consumerism, there shows up the question of communication. Odo Marquard insists that a modern man experiences inauthentic loneliness and, in fact, he lost an ability to be alone in a positive sense. Loneliness gives us a perfect distance for a sober evaluation of reality and ourselves. In this article skeptical loneliness, among other forms of positive loneliness, is considered as freedom from all dogmas and the wishes of consumers, and as an opposition to a sovereign in the form of the consumer commodity market. [From the publication]

DOI:
10.6001/fil-soc.v30i1.3916
ISSN:
0235-7186; 2424-4546
Subject:
Related Publications:
Nešventas sakramentas: ideologija, tikėjimas ir išsilaisvinimo politika / Andrius Bielskis. Vilnius : DEMOS kritinės minties institutas, 2014. 231 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/79370
Updated:
2020-04-06 16:16:30
Metrics:
Views: 7    Downloads: 3
Export: