LTGebėjimo bendrauti problema yra aktuali dabartinėje Lietuvoje, kurioje vyksta spartus demokratėjimo procesas. Ugdant bendravimo ir bendradarbiavimo gebėjimą, tokį svarbų socializacijai, keliami nauji reikalavimai visai institucinio ugdymo sistemai, rengiančiai moksleivius besikeičiančiai visuomenei. Ugdymo procesą suvokiant kaip ugdytinių socializaciją, o jo siekiamybę - socialumą, svarbu akcentuoti vienos iš esminių bendravimo komponenčių - elgesio kultūros - vaidmenį. Siame straipsnyje vadovausimės L. Jovaišos bendravimo interpretacija: elgesio kultūra traktuojama kaip „objektyvių santykių su aplinka atitikimas higienos, etiketo, estetikos ir moralės reikalavimams. Paprasčiausios vidinės elgesio kultūros apraiškos: švarumas, etiketo taisyklių paisymas, pakantumas, mandagumas, estetinio skonio požymiai aprangoje, kuklumas, paprastumas, jautrumas, švelnumas, žmoniškumas” [3, p. 53]. Tyrimo tikslas - išsiaiškinti Vilniaus pedagoginio universiteto studentų požiūrį į elgesio kultūros ugdymą mokykloje. Tyrimo uždaviniai: I. Aptarti šeimos, mokyklos įtaką ugdant mokinių elgesio kultūrą; 2. Nustatyti įvairių dalykų pamokų vaidmenį šioje ugdymo srityje; 3. Išskirti buities kultūros pamokų indėlį; 4. Apžvelgti studentų požiūrį į elgesio kultūrą jų baigtoje mokykloje; 5. Ištirti studentų elgesio kultūros žinių poreikį.
ENThe student’s standpoints on education of culture of behaviour at school are principally positive. Mainly the fundamentals of good manners are given by families. The influence of school on school children’s understanding of hygiene and aesthetics is minimal. The teachers of aesthetics, religion, Lithuanian, and home economics solve the biggest part of these questions. The teachers usually touch the problems of etiquette. Even one third of respondents have pointed out that association at school was not proper, etiquette norms of moral and aesthetics were not observed. The data of the research has shown that girls were much more interested in culture of behaviour than boys. Therefore we suppose that it is purposeful to integrate the questions of culture of behaviour into the lessons of home economics.