The Impact of gamification on consumer brand engagement

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The Impact of gamification on consumer brand engagement
Alternative Title:
Sužaidybinimo įtaka vartotojų įsitraukimui į prekės ženklą
In the Journal:
Transformations in business & economics, 2016, vol. 15, no. 1 (37), p. 173-191
Summary / Abstract:

LTSužaidybinimo ir įsitraukimo (angl. engagement) į prekės ženklo formuoseną sąvokos yra naujos, tačiau jau sulaukė augančio dėmesio iš tyrėjų visame pasaulyje. Straipsnyje analizuojami ryšiai tarp šių dviejų koncepcijų. Nagrinėjama mokslinė problema gali būti formuluojama klausimu: kaip sužaidybinimas veikia vartotojų įsitraukimą į prekės ženklo kūrimą? Siekiant atsakyti į šį klausimą, keliamas tyrimo tikslas - apibrėžti sužaidybinimo įtaką vartotojų įsitraukimui į prekės ženklo formavimą. Sužaidybinimo koncepcija siejama su žaidimo elementų taikymu kontekstuose, nesusijusiuose su žaidimais. Sužaidybinimas straipsnyje nagrinėjamas per sužaidybinimo piramidės prizmę analizuojant literatūrą. Įvairių tyrimų rezultatai rodo, kad žaidimo mechanikos ir žaidimo komponentai yra stipriausiai vartotojus veikiantys žaidimo elementai. Literatūros analizė atskleidė tris vartotojų įsitraukimo į prekės ženklo formavimą dimensijas: kognityvinę, emocinę ir elgsenos. Straipsnyje keliama prielaida, kad organizacijų veiklų sužaidybinimas veikia kaip stimulas, skatinantis vartotojų įsitraukimą į prekės ženklo kūrimą. Lietuvos rinkoje atliktos empirinio tyrimo apklausos rezultatai rodo, kad sužaidybinimas teigiamai veikia vartotojų įsitraukimą į prekės ženklą, tačiau ryšys gana silpnas. Vartotojams patraukliausios sužaidybintos veiklos, kuriose galimas tobulėjimas ir tyrinėjimas. Tyrimas taip pat atskleidė, kad sužaidybintos veiklos, kurios apima kolekcionavimą, bendradarbiavimą bei statuso įgijimą, stipriausiai veikia vartotojų įsitraukimą į prekės ženklo formuoseną.

ENThe research purpose of the paper is to define the gamification impact on consumer brand engagement. Gamification concept refers to the use of game elements in non-game contexts. Based on the literature review, the gamification is analysed through gamification pyramid approach. According to various researchers, the game mechanics and game components are considered as most influential gamification techniques. Literature review reveals three dimensions of consumer brand engagement: cognitive, emotional and behaviour. The gamification of organisational activities servesas stimuli and drive consumer brand engagement. The findings of empirical survey on the impact of gamification on consumer brand engagement in Lithuanian market prove that gamification is positively relatedto consumer brand engagement, but the relation is rather weak.

ISSN:
1648-4460
Related Publications:
Žaidybinimo, kaip personalo motyvavimo metodo, taikymo poreikis ir galimybės Lietuvos bankiniame sektoriuje. VU EVAF studentų mokslinės draugijos konferencijos straipsnių rinkinys. 2018, 2017, p. 34-48.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/77872
Updated:
2022-02-15 18:18:46
Metrics:
Views: 89    Downloads: 21
Export: